۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
وام ۱۰۰ میلیون تومانی جوابگوی مددجویان کمیته امداد نیست
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

وام ۱۰۰ میلیون تومانی جوابگوی مددجویان کمیته امداد نیست

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: وام یکصد میلیون تومانی جوابگوی نیاز مددجویان جویای شغل مناسب نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش بازار، مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: وام یکصد میلیون تومانی جوابگوی نیاز مددجویان جویای شغل مناسب نیست و باید افزایش یابد.

فیروزآبادی، امروز دوشنبه دوم اسفند در نشست خبری با اشاره به اینکه شرایط هر منطقه از مناطق دیگر درخصوص اشتغال و ملزومات کار برای مددجویان متفاوت و هزینه‌ها هم متغیر است، افزود: اگر سقف تسهیلات قرض الحسنه یکصد میلیون تومانی اقشار محروم در سطح کلان قابل افزایش نیست، حداقل در رشته‌هایی از مشاغل و رسته‌های مشخص که قابل توجیه و متناسب با قشر مربوطه و شغل خوب با درآمد پایداری است باید رقم تسهیلات افزایش یابد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ضمانت‌های بانکی را یکی از موانع اصلی مقابل اقشار ضعیف‌تر جامعه به منظور دریافت وام و تسهیلات بانکی دانست و گفت: یکی از مواردی که در رابطه با ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار شغل مددجویان تحت پوشش در سال ۱۴۰۱ ضرورت دارد فراهم کردن تسهیلات بدون بهره برای ایجاد یک شغل مناسب و درآمدزا برای مددجویان است.

وی با اشاره به اقدام کمیته امداد در برگزاری بیش از ۱۰ جلسه نشست تخصصی با کمیسیون‌های مختلف و همچنین کمیسیون تلفیق و فراکسیون‌های تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی افزود: بیست و پنج هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد پیش بینی کردند تا برای پانصد هزار شغل در سال ۱۴۰۰ تخصیص داده شود.

فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس تصویب شود تا کمیته امداد به تعهد خود برای ایجاد پانصد هزار شغل در سال ۱۴۰۰ عمل کند.

فیروزآبادی ضمانت‌های بانکی را یکی از موانع اصلی مقابل اقشار ضعیف‌تر جامعه به منظور دریافت وام و تسهیلات بانکی دانست و ضمن درخواست از دولت برای ورود به این مسئله برای حل آن، گفت: کمیته امداد درصدد راه اندازی صندوق ضمانت است تا ضمانت‌های بانکی مددجویان را به عهده بگیرد.

وی کمبود شعب بانکی و تامین اعتبار در بانک‌ها در مناطق دور افتاده را یکی دیگر از چالش‌ها و مشکلات در زمینه تامین تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار دانست و اهتمام دستگاه‌های متولی در حل این موضوع را خواستار شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به روند طولانی در صدور و انحصار و ممنوع بودن مجوزها اشاره کرد و گفت: برای بهبود فضای کسب و کار برای مددجویان تحت پوشش، ضوابط و سخت گیری‌ها در فرایند صدور مجوز باید مرتفع شود.

فیروزآبادی گفت: ایجاد مشاغلی که آورده مالی متناسبی داشته باشد تا زنجیره فقر را قطع کند و همچنین ارتقای درآمد بیش از پیش مددجویان در موضوع اشتغال ضروری و نیاز است شغل‌هایی ایجاد شود که نسبت به سال‌های گذشته از درآمد بیشتری برخوردار باشد تا مددجویان از خط فقر رهایی یابند.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha