۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
 تولید کنندگان سرداران جنگ اقتصادی هستند/حمایت از تولید در اولویت قوه قضاییه
عمرانی در بازدید از کارخانه آرد جرعه:

تولید کنندگان سرداران جنگ اقتصادی هستند/حمایت از تولید در اولویت قوه قضاییه

اصفهان - عمرانی؛ معاون قضایی دادستان کل کشور تولید کنندگان را سرداران جنگ اقتصادی خواند و گفت: حمایت از تولیدکنندگان وظیفه همه نهادها به ویژه قوه قضائیه است.

به گزارش بازار ، سعید عمرانی در بازدید از گروه صنایع غذایی آرد جرعه که پس از ۹ سال مجددا راه اندازی شد، همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان و فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر اظهار کرد: باید تندیس صنعتگرانی همچون مدیر این مجموعه را ساخت و در یکی از میادین شهر اصفهان نصب کرد.

وی با بیان این که صنعتگران می توانند بدون داشتن دغدغه، یک زندگی لوکس برای خود درست کنند، ولی آنها به یاری حاکمیت آمده و امر خطیر تولید را بر عهده گرفته اند و باید پاس داشته شوند، اضافه کرد: امنیت غذایی مردم یکی از موارد مهمی است که اگر به آن توجه نشود، باعث ترس مردم نسبت به سلامتیشان می شود و همین مسئله می تواند نا امنی ایجاد کند، لذا تولید در همه بخش ها به ویژه در بخش مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: این که از تولید کنندگان حمایت شود، وظیفه حاکمیت بوده و قوه قضائیه نیز به طور جدی در این مسیر گام گذاشته و هر کسی که بخواهد برای صنعت به جای مانع زدایی، مانع تراشی کند سر و کارش با دستگاه قضایی خواهد بود.

هیچ چرخ تولیدی نباید از چرخش بایستد
عمرانی تصریح کرد: برای ما مهم است که چرخ کارخانه ها بچرخد و نفس آن ها بند نیاید و آنچه ما در دستگاه قضایی دنبال می کنیم، این است که هیچ چرخ تولیدی از چرخش نایستد و هیچ کارگری از کار بیکار نشود.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: اکنون اقتصاد و معیشت مردم مستلزم کار جهادی است و باید سنگ های پیش پای تولید کنندگان برداشته شود.

وی ادامه داد: در گروه صنایع غذایی آرد جرعه تولید کنندگان دسترنج کشاورزان را به یک محصول لطیف تبدیل می کنند و متاسفانه طی سال های اخیر قدر این تولید کننده دانسته نشد و اکنون همه باید دست در دست هم بدهیم تا اتفاقاتی که برای این مجموعه خواسته یا ناخواسته افتاده است، جبران شود.

کارخانه ها و بنگاه های تولیدی  استقلال کشور را حفظ کرده‌اند
عمرانی یکی از افتخارات ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی را استقلال این کشور برشمرد و بیان کرد: امروز کارخانه ها و بنگاه های تولیدی هستند که استقلال کشور را حفظ کرده و در شرایطی که قوه قضائیه و مجریه در کشور سری از هم جدا دارند و در اوج هماهنگی بسر می برند، باید تلاش کرد تا به بخش تولید آرامش بدهیم.

وی با بیان این نکته که تا چندی قبل این سربازان وسرداران بودند که در جنگ برابر دشمنان ایستادگی می کردند و امروز معادلات جنگ تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این تولید کنندگان هستند که برابر دشمن ایستاده و من اطمینان دارم که دشمنان ما برای تک تک کارخانه ها و مراکز تولیدی برنامه مخرب دارند تا جلوی گردش چرخ آن ها را بگیرند.

معاون قضایی دادستان کل کشور صدای چرخ کارخانجات در کشور را به سمفونی زندگی تشبیه کرد و افزود: این سمفونی به کشور استقلال و به امید مردم استمرار می بخشد و ما نمی گذاریم کسی بخواهد این سمفونی را تخریب کند.

عمرانی با تاکید بر این که اقتصاد امضای طلائی، رانت و پول را دارد، گفت: در دستگاه قضایی ما دنبال این هستیم که زوایای پنهان و تاریک اقتصاد را مدنظر قرار دهیم و در نشست های مشترکی که با مسئولان وزارت صمت داشتیم، یک طرح موثر تحولی مطرح شده است که می تواند بخشی از بارمالی بازار را کاهش دهد.

عمرانی با بیان این که در بسیاری موارد این بار مالی بر تولید کننده و مصرف کننده تحمیل می شود و سود آن به جیب واسطه ها می رود، اظهار کرد: با طرح جامع وزارت صمت می توان جلوی این دلالی ها را نیز گرفت.

اولویت تثبیت قیمت‌هاست
معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: مسئولان باید سفره های مردم را درست کنند و معیشت را برای مردم آسان سازند، اما در شرایط کنونی اولویت تثبیت قیمت‌هاست تا در مراحل بعدی شکستن و کاهش آن ها در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha