۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
پرداخت عیدی بیشتر به متاهلان عین عدالت است
رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس:

پرداخت عیدی بیشتر به متاهلان عین عدالت است

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختی بیشتر در عیدی به متاهلان می‌تواند یک نظام پرداختی مناسب بر مبنای عدالت باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد اختلاف عیدی مجردان و متاهلان گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت به تمامی کارمندان رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد؛ با این تفاوت که به افراد متاهل، برای همسر تحت تکفل ۴۰۰ هزار تومان و برای هر یک از فرزندان نیز ۱۵۰ هزار تومان آن پرداخت خواهد شد.

نظام پرداختی‌ دولت‌ها تاکنون عادلانه نبوده است
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: نظام پرداختی‌ دولت‌ها تاکنون عادلانه نبوده است، این پرداختی دولت باید براساس چند پارامتر همچون میزان نیاز افراد، نوع شغل، سختی کار و... تعیین ‌شود؛ در این میان وضعیت تاهل افراد هم می‌تواند یکی از این پارامترها در پرداختی حقوق و پاداش باشد.

وی ادامه داد: مسلما افراد متاهل در جامعه نسبت به مجردان نیازمند هزینه‌های بیشتری هستند؛ دریافت عیدی بیشتر متاهلان می‌تواند یک نظام پرداختی مناسب بر مبنای عدالت باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد مجردان سرپرست خانوار تاکید کرد: در پرداخت پاداش‌هایی با مبالغ بیشتر نسبت به دیگران و اضافه شدن شروط تاهل باید استثناهایی در نظر گرفته شود به فرض مثال مردانی که ازدواج نکرده‌اند و هزینه زندگی مادر و پدر خود را پرداخت می‌کنند. بر مبنای طراحی قانون کلیات مورد نظر قرار می‌گیرد نه جزئیات و استثناها.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در نظر داشته باشیم قانون مشمول استثناها نمی‌شود؛ آنچه واضح و روشن است متاهلان دارای هزینه بیشتری نسبت به مجردان هستند اما برای مجردانی که هزینه خانواده(پدر، مادر، خواهر و...) را بر عهده دارند باید استثناهایی در نظر بگیریم.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha