۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
صادرات یک میلیون دلاری صنایع‌دستی زنجان در سال گذشته
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان خبر داد:

صادرات یک میلیون دلاری صنایع‌دستی زنجان در سال گذشته

زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از صادرات بیش از یک میلیون دلاری صنایع‌دستی استان زنجان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند با اشاره به اینکه صادرات محصولات صنایع‌دستی در حوزه معاونت صنایع‌دستی استان طی ۱۱ ماهه پارسال قابل توجه بوده است، گفت: این میزان صادرات بالغ بر یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۰۰ دلار بوده که از این میزان یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۱۰۰ دلار به صورت چمدانی و ۵۰ هزار دلار نیز به صورت جزئی از ۴۵۰ فروشگاه در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین زنجان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید نقش این محصول برجسته‌ای داشته و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند. سایر صنایع‌دستی این استان از جمله چاقو، مس و ملیله، گیوه، مصنوعات چرمی، زیورآلات، گلیم و غیره نیز در جهان بلندآوازه است.

ارجمند تصریح کرد: صنایع‌دستی زنجان بیشتر به کشورهایی همچون عراق و کشورهای جنوب حاشیه خلیج‌فارس از جمله کویت، عمان، آذربایجان و نیز به کشورهای اروپایی صادر می‌شود اما اولین کشور صادرکننده به آن کشور عراق است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان با ارزیابی‎های انجام شده از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی، بهمن‌ماه زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شد.

کد خبر: ۱۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha