۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در جمهوری آذربایجان
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران خبرداد؛

راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در جمهوری آذربایجان

تبریز- سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، خواستار راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در این کشور شد.

به گزارش بازار، علی علیزاده در حاشیه بازدید از گروه صنایع تراکتورسازی ایران در تبریز با ابلاغ پیام درخواست و استقبال کشور متبوعش برای همکاری با تراکتورسازی گفت: آذربایجان آمادگی کامل برای مهیا کردن شرایط جهت فعالیت تراکتورسازی و ایجاد خط تولید، چه به صورت سرمایه گذاری کامل خود تراکتورسازی و چه به صورت همکاری مشترک را دارد.

وی از موقعیت استراتژیک جمهوری آذربایجان در منطقه به عنوان قابلیت بالقوه نام برد و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی خط تولید تراکتور در آذربایجان، این مجموعه تبدیل به تامین کننده نیاز بازار بیش از ۱۰ کشور حوزه قفقاز شود.

وی درخواست کرد مقدمات اولیه برای این منظور تا زمان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ۱۹ و ۲۰ اسفند جاری در باکو، مهیا شود تا ضمن مطرح شدن راه اندازی این خط تولید به عنوان یکی از اولویت‌ها در این اجلاس، در مورد اجرایی شدن در سطح مقامات دو کشور تصمیم گیری شود.

سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به قرابت‌های فرهنگی و مرزی با آذربایجان شرقی اظهار کرد: باکو زمینه حضور تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع، سرمایه گذارن ایران و بخصوص آذربایجان شرقی برای رونق بخشی و احیاء منطقه قره باغ را فراهم آورده و به این منظور با دستور ویژه رئیس جمهور آذربایجان، مبنی بر ایجاد مناطق آزاد، پارک‌های فناوری، معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و زیرساختی در این مناطق عملیاتی شده که تراکتورسازی هم می‌تواند از این مزیت‌های ویژه برای ایجاد خط تولید بهره مند شود.

علیزاده از حل مشکلات موجود در رابطه با صدور روادید بین دو کشور خبر داد و افزود: صدور ویزا از سوی آذربایجان تسهیل شده و برای شتاب بخشی به تردد صاحبان صنایع بین تبریز و باکو نیز به زودی خط هوایی بین دو شهر برقرار خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر مطالعات انجام شده درباره بازار آذربایجان از سوی مجموعه گروه صنایع تراکتورسازی ایران اظهار کرد: تراکتورسازی ابتدا به صورت CPU تولیدات خود را به مقصد آذربایجان، ارسال و سپس با توسعه بازار آمادگی دارد تا خط تولید را در این کشور راه اندازی کند.

مصطفی وحید زاده از سفیر جمهوری آذربایجان در تهران خواست تا سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان برای راه اندازی خط تولید مشارکت کنند، زیرا حضور سرمایه گذارانی از خود کشور مقصد، تامین کننده نیازهای دو طرف خواهد بود.

وی ضمن یادآوری مزیت‌های حضور تراکتورسازی در این کشور همسایه گفت: به طور قطع با راه اندازی خط تولید تراکتور، صنایع پایین دستی و قطعه سازی آذربایجان متحول شده و مهمتر اینکه کشاورزی به عنوان بخش اساسی تامین کننده نیازهای کشور نیز رو به رشد پیش خواهد رفت.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha