۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۹
پیش بینی معاون اجرایی رئیس جمهور از بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ | قیمت ها باید مدیریت شود
در گفتگوی اختصاصی با «بازار» مطرح شد؛

پیش بینی معاون اجرایی رئیس جمهور از بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ | قیمت ها باید مدیریت شود

مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان پیش بینی دقیقی از قیمت مسکن در سال آینده ارائه کرد گفت: مطمئن هستم سال آینده بازار مسکن، بازار با ثباتی خواهد بود.

اکبر محمودی؛ بازار: مسکن یکی از بخش های مورد توجه دولت سیزدهم است. اختصاص ردیف اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۱ و استارت طرح نهضت ملی مسکن که قرار است در چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی احداث شود نشان می دهد که بخش مسکن، مورد توجه جدی قرار دارد.

توجه به بخش عرضه و آغاز اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه می تواند این امیدواری را بدهد که تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن تا حدودی ایجاد شود. هر چند سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور معتقد است توجه به بخش عرضه و تقاضا توام می تواند مفید و موثر باشد.

متن کامل این گفتگو را با سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور را با هم می خوانیم:

* رئیس جمهور برای بخش عرضه مسکن تاکید زیادی دارد آیا برای بخش تقاضا نیز دولت توجه ویژه ای دارد که به عنوان مثال وام خرید مسکن پرداخت کند؟ و یا سقف آن را افزایش دهد؟
امید است روزی به جایی برسیم که بازار مسکن به اندازه ای اشباع شود که تقاضایی وجود نداشته باشد و به عبارتی همه مردم صاحب مسکن شوند این حُسن بسیار بالایی است.

حتما باید قیمت مسکن را به گونه ای مدیریت کرد که اقشار مختلف جامعه صاحب مسکن شوند. مستحضر هستید که برای اقشار مختلف جامعه به روش های مختلف، مسکن تامین می شود

* قبول دارید که قیمت مسکن بسیار افزایش یافته است و بسیاری توان و قدرت خرید ندارند؟
حتما باید قیمت مسکن را به گونه ای مدیریت کرد که اقشار مختلف جامعه صاحب مسکن شوند. مستحضر هستید که برای اقشار مختلف جامعه به روش های مختلف، مسکن تامین می شود. برای اقشار ضعیف جامعه تحت پوشش کمیته امداد اعتبارات ویژه ای دیده شده است و مشارکت دستگاههای حمایتی هست که کمک می کنند برای بخش قابل توجه دیگر از جامعه هم تقریبا زمین و هزینه های خدماتی رایگان اعطا شود و آن بخشی هم که بلاخره توان دارند مسکن احداث کنند می روند جواز می گیرند و مسکن احداث می کنند و دولت هم برای این اقشار تسهیلات فراهم می کند.

قادر نیستم پیش بینی خاصی از قیمت مسکن در سال آینده داشته باشم. اما مطمئن هستم که سال آینده بازار مسکن، بازار با ثباتی خواهد بود

* می توانید پیش بینی کنید که قیمت مسکن در سال آینده به چه شکل خواهد شد؟
هنوز قادر نیستم پیش بینی خاصی از قیمت مسکن در سال آینده داشته باشم. اما مطمئن هستم که سال آینده بازار مسکن، بازار با ثباتی خواهد بود.

*جلسه شورای عالی مسکن چه زمانی با حضور رئیس جمهور قرار است انجام شود؟
هر زمان که ضرورت داشته باشد رئیس جمهور آماده است در جلسه شورای عالی مسکن حضور پیدا کند. البته اگر این جلسه نیاز به حضور رئیس جمهور داشته باشد حتما حاضر خواهند شد.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha