۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
روزانه ۶۵ تن مرغ تولیدی همدان به سایر استان ها ارسال می شود
معاون جهادکشاورزی استان همدان:

روزانه ۶۵ تن مرغ تولیدی همدان به سایر استان ها ارسال می شود

همدان - معاون بازرگانی جهادکشاورزی همدان گفت: تولید روزانه مرغ استان همدان ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن است که از این میزان ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن به مصرف داخل استان می رسد و ۶۰ تا ۶۵ تن نیز به سایر استان‌ها ارسال می شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ حسین فضلی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در دو ماه دی و بهمن ماه در راستای جوجه‌ریزی صورت گرفته است، اظهار کرد: دی ماه سه میلیون و۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که محصول مرغ تولیدی آن تا فروردین ماه سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بهمن ماه نیز سه میلیون و ۱۱۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که محصول آن از ابتدای فروردین و پیش از ماه رمضان به بازار خواهد آمد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز استان نخواهیم داشت به طوری که مرغ مازاد نیز به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید روزانه مرغ استان همدان به طور متوسط بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن است که از این میزان روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن مورد مصرف داخل استان بوده و ۶۰ تا ۶۵ تن نیز به سایر استان‌ها که کمبود مرغ دارند، ارسال می‌شود.

فضلی با تأکید بر اینکه اصناف ملزم به رعایت قیمت‌ها هستند به نحوی که ابلاغیه مذکور به اتحادیه مرغ‌فروشان ابلاغ شده تا واحدها رعایت کنند، بیان کرد: قیمت‌ مرغ قطعه‌بندی شده مثل «ران بدون پوست و کمر گیری شده ۴۱هزار و ۷۰۰ تومان و سینه با استخوان و بدون پوست ۵۰ هزار و ۴۶۵ تومان» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه قیمت کتف ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت بال ۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: قیمت گردن ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان، مخلوط ران و سینه بدون پوست ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و مخلوط بال و کتف ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت اعلام شده است.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha