۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کارخانه فولاد زاگرس ایوان در انتظار تخصیص اعتبار| ۸۰ میلیارد تومان نیاز است
معاون استاندار ایلام در گفتگو با بازار:

کارخانه فولاد زاگرس ایوان در انتظار تخصیص اعتبار| ۸۰ میلیارد تومان نیاز است

ایلام- عباسی، معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه کارخانه فولاد زاگرس ایوان در انتظار تخصیص اعتبار است، گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح نیاز است.

شهریار عباسی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با رفع مشکلات زیرساختی و تامین برق مورد نیاز کارخانه فولاد زاگرس ایوان قرار است در آینده نزدیک در مدار تولید و بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی قرار است خوراک مورد نیاز دیگر کارخانه ها مثل کارخانه نورد ایوان غرب را فراهم کند، افزود: عملیات اجرایی فولاد زاگرس توسط سرمایه گذاران بخش در سال ۹۲ شروع شده است.

وی تصریح: مهندسان و کارگران ایرانی در تلاش هستند تا سومین کارخانه تولید شمش غرب ایران را راه اندازی کنند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در حال حاضر این واحد تولیدی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برق مورد نیاز این طرح را شرکت برق منطقه ای غرب ایران فراهم کرده است.

عباسی اظهار داشت: واحد ذوب که در این مجموعه در حال احداث بوده قرار است که شمش فولادی که مورد مصرف کارخانه های نورد را تولید کند.

وی افزود: نصب تمام سیستم های مختلف کارخانه از قبیل تجهیزات برقی، مکانیکی و نوردی توسط مهندسان و متخصصین داخلی انجام شده است،

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم و در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند، عنوان کرد: معضل و مشکلی که در این واحد تولیدی وجود دارد بحث سرمایه در گردش و سرمایه ثابتی است.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: قرار است پیگیری لازم را در خصوص پرداخت مابقی اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این کارخانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی زمینه لازم برای تولید حدود ۳۰۰ هزار تن خوراک در سال برای تولید میلگرد فراهم شود، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شرکت فولاد زاگرس در شهرک صنعتی ایوان ۸۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha