۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
 صنعت فرش دستباف روبه ورطه فراموشی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صنعت فرش دستباف روبه ورطه فراموشی است

قائمشهر- جلالی، فعال در صنعت فرش بابیان اینکه فرش دستباف ایران صنعتی است، گفت: با سیاست های غلط این صنعت گران بها به فراموشی سپرده شده است.

اسماعیل جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سالانه ۳ هزار مترمربع فرش تولید می‌کند و ۷۰۰ نفر را مشغول به کار کرده‌است، گفت: عمده مشکلات تولید، بیمه بافندگی است که راهکار بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران است که متاسفانه این بیمه لغو شده‌است.

وی افزود: سرمایه‌گذار برای ایجاد شغل برای هر فرد، متقبل هزینه بالایی می‌شود که اگر قانون بیمه بافندگان برقرار باشد، سرمایه‌گذار برای صنعت فرش به راحتی ایجاد شغل می‌کند.

جلالی برقراری بیمه بافندگان فرش را حداقل کاری دانست که مسئولان می‌توانند در حق صنعت فرش انجام دهند و سپس بیان کرد: فرش دستباف ایرانی صنعتی است که کل دنیا آن را به نام ایران می‌شناسند، اما با سیاست‌های غلط این صنعت گرانبها به ورطه فراموشی سپرده می‌شود و صادرات فرش بصورت چمدانی و غیر متعارف انجام می‌شود.

مدیر شرکت تعاونی فرش و گلیم در خصوص صادرات فرش دستباف، توضیح داد: صنعت فرش مانند خودرو و پتروشیمی نیست و ارز صادراتی آن مشمول نیمایی است.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha