۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
برای ثبت شرکت به چه مؤسساتی مراجعه کنیم؟

برای ثبت شرکت به چه مؤسساتی مراجعه کنیم؟

برای انتخاب درست و شایسته مؤسسات ثبت شرکت قابل اعتماد و معتبر، در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مؤسسه انتخابی و مورد نظر شما به ثبت قانونی رسیده باشد.

بازار: گروه اقتصاد دیجیتال: امروزه اداره ثبت شرکت ها که متولی انجام امور مربوط به ثبت شرکت در ایران می باشد شرایطی را فراهم آورده است که از طریق آن متقاضیان ثبت شرکت می توانند با مراجعه به سامانه معرفی شده از سوی این سازمان اقدام به ثبت قانونی مجموعه خود نمایند. در این روش متقاضی باید ابتدا با کسب اطلاعات و دانش اولیه از قوانین تجارت، اقدام به ثبت اینترنتی شرکت خود در سامانه مذکور نماید. البته برخی از افراد به دلیل نداشتن تسلط کافی به قوانین و یا مشغله های فراوان در زندگی روزمره و همچنین کمبود زمان لازم برای انجام این کار و البته دلایل بسیار دیگری، ترجیح می دهند تا انجام این کار را به مؤسسه های ثبت شرکت کاردان و با سابقه بسپارند.

برای ثبت شرکت به چه مؤسساتی مراجعه کنیم؟

البته توجه داشته باشید که برای افرادی که متقاضی ثبت شرکت هستند، دانستن اطلاعات اولیه از مقررات ثبت، تجارت و اداره یک شرکت تجاری می تواند بسیار موثر باشد. به طور مثال داشتن اطلاعات در مورد اداره شرکت و تنظیم صورتجلسات می تواند مفید باشد. در هر حال این انتخاب برای متقاضیان ثبت شرکت می تواند امری کاملاً اختیاری باشد.

در حال حاضر موسسات بی شماری مشغول به ارائه خدمات ثبت شرکت ها و امور مربوطه به متقاضیان این امر هستند.

خدماتی که غالباً شرکت ها و موسسات ثبتی به متقاضیان ارائه می نمایند شامل؛ ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود، انحلال شرکت، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و... .

در ضمن این مؤسسات و شرکت های ثبتی می توانند به متقاضیان در تمامی موضوعات ثبت شرکت مشاوره بدهند تا مواردی از قبیل انتخاب صحیح اسم شرکت، تنظیم صحیح اساسنامه شرکت و... که معمولاً متقاضیان ثبت شرکت دارای ابهاماتی در این زمینه ها هستند، به آسانی انجام گیرد.

اما نکته حائز اهمیت یافتن مؤسسه ثبت شرکت معتبر و معتمد و کاردان برای انجام امور ثبت شرکت و سایر موضوعات وابسته به آن می باشد. در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را در رابطه با انتخاب درست مؤسسات ثبتی معتبر ارائه نماییم؛ پس لطفاً با ما همراه باشید.

برای ثبت شرکت به چه مؤسساتی مراجعه کنیم؟

برای انتخاب درست و شایسته مؤسسات ثبت شرکت قابل اعتماد و معتبر، در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مؤسسه انتخابی و مورد نظر شما به ثبت قانونی رسیده باشد. همچنین باید از این موضوع مطلع شوید که آیا در چهار چوب قوانین و مقررات فعالیت می نماید یا خیر؟

موارد قابل استعلام در مورد موسسات ثبت شرکت

استعلام اطلاعات موسسات ثبت شرکت و ثبت قانونی آن

برای انجام استعلام باید بدانید که به مؤسساتی که به ثبت قانونی رسیده اند، شماره ای به عنوان شناسه ملی اختصاص داده شده است که در واقع مانند شماره کارت ملی و اسناد هویتی افراد حقیقی می باشد که با استعلام آن شماره می توان به اطلاعات شرکت انتخابی مورد نظر و همچنین بنیان گذاران آن دست یافت.

برای استعلام اطلاعات شرکت انتخابی خود می توانید به سامانه ای که از سوی اداره ثبت شرکت ها به آدرس www.ilenc.ir برای این کار معرفی شده است مراجعه نمایید و حداقل یکی از موارد اطلاعاتی ذیل را وارد نمایید:

· شناسه ملی

· شماره ثبت

· نام شخصیت

با وارد کردن حداقل یکی از موارد ذکر شده در بالا در سامانه ثبت شرکت ها، می توانید به اطلاعاتی همچون شناسه ملی، نام شخص حقوقی و سازمان ثبت کننده دست بیابید. در اولین اقدام، شما ابتدا باید از قانونی بودن مؤسسه انتخابی و همچنین زمان ثبت، صاحبان شرکت و... مطمئن شوید.

از دیگر روش های مفید استعلام شرکت های ثبت شده، جستجو در سامانه روزنامه رسمی کشور به آدرس http://www.rrk.ir/news/newslist.aspx است. برای این کار می توانید به آدرس این سامانه مراجعه کنید و سپس با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام شرکت، شماره نامه ثبت، شناسه ملی شرکت و .... به اطلاعات کامل ثبتی شرکت مورد نظر خود دست پیدا کنید.

چنانچه در صفحه این سامانه مشاهده می کنید کامل نمودن درست و کامل حداقل یکی از گزینه های عنوان شده کافی است تا شما به اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با شرکت مورد نظر دست پیدا کنید و از قانونی بودن فعالیت های آنها مطمئن شوید.

گواهینامه، مجوزها، استانداردها و انواع ایزو های کسب شده توسط مؤسسات

موارد دیگری که در جلب اعتماد مشتریان نسبت به مؤسسات و شرکت های ثبتی می تواند مفید باشند، اخذ گواهینامه و مجوزهای اداری، کسب استانداردها و انواع ایزو توسط این مؤسسات ثبتی است.

بسیاری از این مجموعه ها برای اثبات اعتبار و کیفیت خدمات خود به مشتریان، برای گرفتن گواهینامه های لازم تلاش بسیاری می کنند و در نهایت آن در رزومه کاری خود ذکر می کنند.

بنابراین این نکته یکی از نشانه های تلاش یک مؤسسه ثبتی در راستای رسیدن به پیشرفت در امر مشتری مداری می باشد که باید در نظر گرفت.

صداقت در رفتار و گفتار

حتماً به رفتار و گفتار صادقانه شرکت ها و مؤسساتی که در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند، توجه نمایید. از اعتماد به مجموعه هایی که در موضوعاتی چون زمان، هزینه ثبت شرکت و دیگر موارد، وعده های غیر قابل تصوری ارائه می دهند خودداری کنید.

همیشه یادتان باشد که گذراندن مراحل مختلف ثبت شرکت به عنوان یک روند قانونی، زمان و هزینه های مختص به خود را دارد. در نتیجه در مورد آن نمی توان به وعده های دور از واقعیت برخی مؤسسات اعتماد کرد.

سابقه فعالیت و حسن شهرت

البته که یکی از مهمترین موارد تاثیرگزار در انتخاب یک مؤسسه ثبتی، داشتن سابقه کار قابل قبول و حسن شهرت است. پس اکیداً توصیه می گردد تا نسبت به تحقیق در سوابق مؤسسه مورد نظر تحقیقات لازم انجام شود. امروزه مؤسسات ثبتی زیادی در ایران، به ارائه خدمات ثبتی صادقانه به متقاضیان اشتغال دارند که در این میان یکی از مشهورترین آنها که توانسته با تلاش بسیاری اعتماد متقاضیان را از جهات مختلف جلب نماید، مؤسسه ثبت شرکت فکر برتر است.

استفاده از نیروی کار حرفه ای، متخصص و متعهد

سعی نمایید با تحقیق در نحوه عملکرد شرکت ها و مؤسسات مختلف، مجموعه ای را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید که پرسنل و کارشناسان آنجا با بهره گیری از تجربه، تحصیلات و البته گذراندن دوره های تخصصی حرفه ای در رشته های مرتبط با حوزه کاری، بر موضوعات مختلف ثبت شرکت کاملاً مسلط باشند. زیرا سپردن امور ثبت شرکت به مؤسسات دارای افراد غیر حرفه ای، موجبات اتلاف هزینه و وقت در انجام کار شما را به دنبال خواهد داشت.

رضایت مراجعین از خدمات ارائه شده توسط مؤسسات

از موضوعات دیگری که نشان دهنده معتبر بودن یک مؤسسه در انجام امورات ثبتی است، رضایت مراجعینی است که برای دریافت خدمات ثبت شرکت و یا خدمات مشابه از مجموعه انتخابی، به آن مجموعه مراجعه کرده اند. اگر این امکان را دارید از میزان رضایت سایر مشتریان آن مجموعه، اطلاع لازم را کسب نمایید. زیرا این امر در انتخاب شما کمک شایانی می نماید.

استعلام هزینه و زمان ثبت شرکت از چندین مؤسسه مشابه

یکی دیگر از مواردی که به متقاضیان در انتخاب مؤسسات ثبتی برای انجام کارهای ثبت شرکت کمک بسیاری می کند، کسب اطلاعات لازم در مورد هزینه های ثبت شرکت و همچنین چگونگی روند انجام آن توسط متقاضی از چندین مؤسسه مشابه و در نهایت مقایسه آن داده ها می باشد. در اینگونه مقایسه ها، به نتایج مطلوب و مفیدی می توان دست یافت (البته همان طور که پیش تر اشاره شد اعتماد به زمان ثبت و هزینه های غیر قابل تصور که توسط برخی از مؤسسات ثبتی اعلام می شود، نتایج مطلوبی را به همراه ندارد).

دسته ای از مؤسسات جداول قیمتی را برای هر یک از خدمات خود ایجاد نموده اند که در آن جداول، مبالغی را برای هر خدمت اعلام می کنند. حتی آنها تعرفه های خدماتی مشخصی را از طریق تماس تلفنی به مراجعین خود اعلام می نمایند. وجود این حد از شفافیت در اعلام هزینه خدمات می تواند در انتخاب مؤسسه مناسب به متقاضیان یاری نماید.

سخن پایانی

در این مطلب کوشش شد تا اطلاعات مفید و کاربردی در مورد چگونگی انتخاب مؤسسه ثبت شرکت معتبر و قابل اعتماد به متقاضیان ثبت شرکت ارائه شود تا با انتخاب یک مؤسسه حرفه ای مناسب، در وقت و هزینه صرفه جویی شود و این امور به دست افرادی زبده، متخصص، لایق و قابل اعتماد انجام شود.

در پایان از همراهی شما عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha