۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
دو بازارچه مرزی سیستان و بلوچستان در سال آینده راه اندازی می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دو بازارچه مرزی سیستان و بلوچستان در سال آینده راه اندازی می شود

زاهدان- شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، گفت: دو بازارچه مرزی «کهک» و «پیشین» در سال آینده به صورت رسمی راه اندازی می شود.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان هم مرز با کشور پاکستان است و مقامات دولتی، این کشور بارها خواستار توسعه و گسترش بازارچه های مرزی با کشورمان شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سیستان و بلوچستان، گفت:در این راستا تلاش‌ برای احیای بازارچه‌های مرزی در جنوب استان ادامه دارد و موانع پیش رو شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری در بازارچه کهک جریان دارد، افزود: در مجموع پیش بینی می شود دو بازارچه مرزی کهک و پیشین در نیمه اول سال آینده به صورت رسمی افتتاح شود.

شهرکی با اشاره به تجهیز بازارچه های مرزی، تصریح کرد: نیروی انسانی، محوطه سازی، استقرار امکانات خدماتی، فنی و تعمیرگاهی برای رانندگان و تجار، ساخت بارانداز مناسب و مکان‌های جداگانه برای انتقال و جابجایی کالا از جمله امکانات مورد نیاز بازارچه های مرزی است.

وی با اشاره به اینکه، اعتباری به مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیز و رفع کمبودها در بازارچه های استان اختصاص یافته است، گفت: احداث بازارچه‌های مرزی اقدام شایسته‌ای برای کمک به توسعه تجارت و بهبود معیشت مرزنشینان است.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha