۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
تولید پهپاد در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تولید پهپاد در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

ارومیه – منصورفر رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از تولید پهپاد نقشه برداری پیشرفته در این پارک خبر داد و گفت: شرکت‌های فناور ۵۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی کردند.

غلامرضا منصورفر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت «صنایع هواپایه گستره طوبی» مستقر در پارک علم و فناوری این استان توانسته پهپاد نقشه برداری پیشرفته را تولید و روانه بازار هدف کند و آذربایجان‌غربی را در زمره تولیدگنندگان پهپاد قرار دهد، افزود: دوربین خاصی بر روی این پهباد نصب است که توانایی اسکن تصاویر کل منطقه را به آن می دهد.

وی ادامه داد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان نوپا تولیدی نوع یک از طرف کارگروه تشخیص و ارزیابی شرکتهای دانش بنیان شده تا در حوزه فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته فعال بوده و در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اقدام به تولید محصول کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این شرکت توانسته با تولید این محصول فناوری برای هشت نفر از جوانان فعال این حوزه اشتغال‌زایی کند.

فعالیت ۲۶ واحد در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی
وی با اشاره به افزایش فعالیت شرکت‌های مبتنی بر فناوری در این استان گفت: تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری این استان نسبت به سال۱۳۹۲ بیش از هفت برابر شده است.

منصور فر با بیان اینکه تعداد شرکت‌های فن‌آور در پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی به ۱۰۰ و دانش بنیان نیز به ۲۶واحد رسیده است، اظهار داشت: در سال۱۳۹۲ تعداد شرکت‌های فن‌آور در آذربایجان‌غربی ۱۸واحد و دانش بنیان نیز صفر بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه از بین ۲۶واحد دانش بنیان فعال در استان آذربایجان غربی، ۱۵واحد آن در داخل پارک مستقر شده است، گفت: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی‌های نوین زیست فناوری است.

درآمدزایی ۵۰۰میلیارد ریالی شرکت‌های فن‌آور آذربایجان‌غربی

منصورفر با بیان اینکه میزان درآمدزایی شرکت‌های فن آور فعال در این استان طی سال گذشته بیش از ۵۰۰میلیارد ریال برآورد شده است بیان کرد: اولویت پارک علم و فناوری در این استان با توجه به تولیدات شرکتهای فعال، توجه به نیازهای استان و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی در رابطه با نمونه شاخص یکی از محصولات تولید شده، اظهار کرد: سیست آرتمیا مهمترین محصول تولیدی یکی از شرکت‌های فعال در این پارک بوده و این شرکت از سال۱۳۹۵ تا کنون حدود ۲۰تن از این محصول صادرات ‌محور را تولید و روانه بازار داخلی کرده است.

فعالیت ۵۰۰ نفر از جوانان مبتکر آذربایجان غربی در شرکت های فن آور
منصور فر افزود: این شرکت از چهار سال پیش تاکنون بیش از ۲۰هزار دلار درآمد حاصل از فروش ۲۰تن از این مواد غذایی آبزی‌پروری را جذب کرده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فرآوری این شرکت افزایش یافته و سالانه به ۱۵تا۲۰ تن رسیده ادامه داد: این شرکت برای صادرات ۶۰۰هزار دلاری محصولات خود به روسیه آمادگی دارد و منتظر انعقاد قرارداد برای صادرات این محصول است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰نفر از جوانان آذربایجان غربی در شرکتهای فن آور در این استان به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

منصور فر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است اضافه کرد: دولت تمامی تلاش خود را برای جذب و به کارگیری نخبگان در توسعه کشور به کار گرفته است.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha