۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
نقش جمله انگیزشی کوتاه در موفقیت افراد

نقش جمله انگیزشی کوتاه در موفقیت افراد

داشتن انگیزه می‌تواند باعث عملکرد بهتر در طول شبانه‌روز شود و طبیعتاً هر فرد از چنین موردی بی‌نصیب باشد، شکست در انتظارش خواهد بود.

به گزارش بازار، داشتن انگیزه می‌تواند باعث عملکرد بهتر در طول شبانه‌روز شود و طبیعتاً هر فرد از چنین موردی بی‌نصیب باشد، شکست در انتظارش خواهد بود. همه‌ ما با استفاده از روش‌های مختلف، سرشار از انگیزه می‌شویم. برای مثال ممکن است بسیاری از افراد حتی با یک لبخند مسیر در پیش رو را با قدرت طی کنند؛ اما آنچه که واضح است، نیاز افراد به مطالعه‌ انواع جمله انگیزشی کوتاه است که در جایگاه خودش تأثیر بسزایی در به دست آوردن موفقیت‌ها دارد.

در کنار این موارد حتی ما انسان‌ها با فکر کردن به جملات انگیزشی موفقیت، سرشار از انرژی می‌شویم که این موضوع می‌تواند در برخورد با مسائل سخت به کمک‌مان بیاید. این در حالی است که اگر با کتاب، تلویزیون و یا حتی افراد صاحب سبک در ارتباط بوده باشید، حتماً با جملاتی روبه‌رو شده‌اید که بعضاً شما را به فکر فرو برده و در آن واحد انرژی غیرقابل وصفی به شما منتقل کرده است که این نشان از اهمیت وجود انواع جمله انگیزشی کوتاه دارد. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ اهمیت و نقش جملات انگیزشی در موفقیت‌ها صحبت کنیم.

هدف از بکارگیری جملات انگیزشی

جملات انگیزشی حس خوبی را به افراد القا می‌کند. حال اینکه با چه جمله‌ای این حس به شما منتقل می‌شود، کاملاً به روحیات‌تان بستگی دارد؛ اما به طور کلی افراد مختلف به جهت عملکرد بهتر در کارهای‌شان نیاز مبرم به انگیزه دارند و چه چیزی بهتر از انواع جمله انگیزشی کوتاه که ممکن است تجربه و موفقیت‌های بزرگی در پسِ آن‌ها باشد. همان‌طور که می‌دانید بزرگان دنیا مولف بسیاری از جملات انگیزشی موفقیت هستند که هر کدام از آن‌ها برای افراد مختلف به عنوان یک تلنگر درست و مهم به حساب می‌آیند.

زمان مناسب استفاده از جملات انگیزشی

اینکه برای بکارگیری جمله‌های انگیزشی زمان مشخصی را تعیین کنیم، شاید با عقل جور در نیاید؛ اما بیایید فرض کنیم که این گونه جملات مانند یک ویتامین یا قرص تقویتی عمل می‌کنند که باید هر روز اول صبح آن را مصرف کنیم. در واقع شاید بهتر باشد که جمله انگیزشی کوتاه را در ابتدای صبح مرور کنیم تا از انرژی کافی در طول روز برخوردار شویم. البته توصیه بر این است که حتماً یک جمله انگیزشی جذاب از نظر خودتان را به صورت دائم همراه خودتان داشته باشید تا هر لحظه که خسته یا کلافه شده‌اید، به راحتی بتوانید انرژی‌تان را به دست آورید. این راه‌کار کسب انرژی اگر چه بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما در نظر گرفتن آن به صورت همیشگی شما را از خستگی‌های بی‌جهت و ناامید شدن‌های گاه و بی‌گاه دور خواهد کرد.

نقش جمله انگیزشی کوتاه در موفقیت افراد

چه کسب و کارهایی به جمله انگیزشی کوتاه نیاز دارند

همان‌طور که می‌دانید کسب و کارهای زیادی وجود دارند که شاید حرف اول و آخر به موفقیت رسیدن‌شان از جاده‌ انگیزه می‌گذرد. برای مثال یک کوهنورد را تصور کنید که باید به یک قله با ارتفاع زیاد صعود داشته باشد. به نظر شما اگر انگیزه را از این فرد بگیریم، چه اتفاقی می‌افتد؟ مسلماً به آنچه که در ذهن دارد که همان رسیدن به موقع و فتح قله است، نخواهد رسید. البته این شکست ابتدای ناامیدی یک کوهنورد است؛ چرا که از بین بردن انگیزه در یک فرد می‌تواند به کلیه‌ کارهای پس از آن نیز ضربه وارد کند. به طور کلی تمام کسب و کارها نیاز به استفاده از جملات انگیزشی موفقیت دارند تا از این رو بتوانند با دغدغه‌ کمتری به سمت موفقیت هجوم ببرند.

نحوه استفاده از جملات انگیزشی در کسب‌وکارها

وقتی این مقاله را مطالعه می‌کنید، ممکن است مدیر یک پروژه، شرکت و... باشید و به این موضوع فکر می‌کنید که به چه صورت می‌توانید انواع جمله انگیزشی کوتاه را به افراد زیردست خودتان ارجاع دهید. البته کار چندان سختی پیش رو ندارید؛ چرا که از ایده‌های زیادی می‌توانید استفاده کنید. برای مثال در یک شرکت به راحتی می‌توان از نصب جملات انگیزشی به دیوار یا روی میز کمک گرفت. در این صورت در اکثر موارد جملات انگیزشی مدنظرتان همیشه جلوی چشم افراد شرکت، اداره و... خواهد بود.

پر واضح است که این موضوع را در تمام کسب‌وکارها به شیوه‌های مختلف می‌توان بسط داد که در این صورت مهم‌ترین اصل رسیدن به موفقیت به طور کامل در نظر گرفته شده است. به طور کلی همه‌ کسب‌وکارها می‌توانند در محل‌های پر رفت و آمد به نصب جملات انگیزشی اقدام کنند تا از بابت استفاده کارمندان از این جملات جذاب مطمئن باشند.

مطالعه کتاب‌های انگیزشی چقدر مهم است

کتاب‌های انگیزشی آنقدر زیاد هستند که طبیعتاً شاید زمان کافی برای مطالعه‌ همه‌ آن‌ها وجود نداشته باشد. اما پر واضح است که بر طبق ذائقه‌تان می‌توانید از بسیاری از کتاب‌ها که دارای انواع جمله انگیزشی کوتاه نیز هستند، استفاده کنید. به عنوان مثال کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید جی. شوارتز از جمله کتاب‌هایی است که می‌توان برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر بکار گرفت.

در کنار این کتاب می‌توان به کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها که نوشته مارک منسون است، اشاره کرد که به زیبایی به جملات انگیزشی اشاره دارد. ضمناً هفت عادت مردمان اثر استفن کاوی، راه دشوار آزادی اثر نسلون ماندلا، انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل و مواردی از این دست از جمله کتاب‌های انگیزشی جذاب محسوب می‌شوند که در هر کدام می‌توان به بسیاری از جمله‌های ناب انگیزشی دسترسی داشت.

برخی از بهترین جملات انگیزشی

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی بهترین جملات انگیزشی بپردازیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید به بهبود عملکردتان فکر کنید:

  • دوست داشتن افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید بسیار مهم است؛ در غیر این صورت وضعیت زندگی و شغل شما دچار سیاه‌بختی می‌شود.
  • فروختن آب به کسی که در بیابان مانده کار آسانی‌ است که هر کسی می‌تواند آن‌ها انجام دهد؛ اما موفقیت در انتظار کسی است که بتواند به صحرانشینان ماسه بفروشد.
  • انسان‌ها را از دور دوست داشتن، کار دشواری نیست. دوست داشتن آن‌هایی که به ما نزدیک هستند، کار دشواری است. بخشیدن یک کاسه برنج برای سیر کردن یک گرسنه، بسی آسان‌تر از کاهش تنهایی و درد و رنج انسانی رانده شده در خانه‌ خودمان است. عشق را به خانه‌ی خود بیاورید؛ چرا که عشق ورزیدن به یکدیگر را باید از خانه آغاز کنیم.
  • من فقط تلاش می‌کنم که از راه خدمت به بشریت خدا را ببینم؛ زیرا می‌دانم که خدا نه در آسمان‌هاست و نه در اعماق زمین بلکه در وجود هر انسانی است.
  • اگر به کاری مشغولید که به آن نیاز دارید، شما زنده‌مانی می‌کنید. اما اگر به کاری که به آن علاقه دارید مشغولید، آن هنگام است که زندگی می‌کند.
  • وقتی یک در از خوشبختی به روی ما بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود؛ اما اغلب ما آن‌قدر به در بسته شده نگاه می‌کنیم که نمی‌توانیم دری که به روی ما باز شده را ببینیم.

نقش جمله انگیزشی کوتاه در موفقیت افراد

انواع جمله انگیزشی کوتاه در سایت دانشگاه کسب‌وکار

همانطور که حتماً متوجه شده‌اید، اهمیت جملات انگیزشی برای رسیدن به موفقیت دقیقاً مانند آب و هوا برای زنده ماندن است؛ بنابراین افرادی به موفقیت می‌رسند که همیشه این اصل را آویزه‌ گوش‌شان کرده باشند. انواع جمله انگیزشی کوتاه که در این مقاله عنوان شده فقط بخش کوچکی از میلیون‌ها جملات انگیزشی در دنیاست که هر کدام به نوبه‌ خود می‌توانند راه‌گشا باشند. حال برای اینکه بتوانید به جملات انگیزشی موفقیت بیشتری دسترسی داشته باشید، کافی است که از محتواهای سایت دانشگاه کسب ‌و کار استفاده کنید.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد LT ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      توضیحات خیلی جامعی بود واقعا جملات انگیزشی بعضی وقتا به آدم انقدر انگیزه میدن که آدم میتونه کاری که مدت‌هاست پشت گوش میندازه رو تمومش کنه