۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
بازار اردبیل فاقد زیرساخت‌های اولیه است
رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل:

بازار اردبیل فاقد زیرساخت‌های اولیه است

اردبیل - ایرانی جم، رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: بازار تاریخی اردبیل فاقد زیرساخت‌های اولیه در ارائه خدمات به گردشگران است.

سعید ایرانی جم در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما مدام از ورود و حضور گردشگران و مسافران به اردبیل صحبت می کنیم در حالی که بسیاری از زیرساخت‌ها برای حضور آنها مهیا نیست و ما قادر به ارائه خدمات مطلوب با شرایط سنتی و قدیمی نیستیم.

وی با بیان اینکه به غیر از 3 روز اول عید نوروز، بازار در سایر ایام تعطیلات نوروزی باز بوده و آماده ارائه خدمات است، تصریح کرد: بازار سنتی اردبیل نیازمند تأمین زیرساخت‌ها برای معرفی و حضور گردشگران و مسافران است و ما به راحتی می توانیم با تدارک این زیرساخت‌ها از جذابیت بازار برای میزبانی گردشگران و مسافران استفاده کنیم.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: ما هم اکنون در بازار تاریخی اردبیل سرویس بهداشتی و آب به عنوان نیاز اولیه برخوردار نیستیم و در کنار آن سایر زیرساخت‌ها نیز مهیا نیست.

ایرانی جم با اظهار گلایه از نبود پارکینگ، محل تخلیه بار، نبود زیرساخت‌های ترددی راحت در بازار تاریخی اردبیل و کاروانسراهای مختلف افزود: سرای وکیل به رغم ترمیم و احیا خالی از سکنه است در حالی که ما با خروج بازار تاریخی اردبیل از بن‌بست و اتصال بازار به فضاهای پیرامونی به ویژه بازار آرتا و پیرعبدالملک می توانیم این محیط را به شرایط مناسب حضور گردشگر تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کمیسیون ماده 5 با طرح این موضوع امیدواریم مصوبه اتصال بازار تاریخی اردبیل به پیرعبدالملک و آرتا را شاهد باشیم تا با بازگشایی این مسیر امکان بازدید و حضور گردشگران در این فضاها فراهم آید.

ایرانی جم احیای خانه‌های تاریخی را حرکتی ارزشمند و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: به راحتی می توانیم از این خانه‌های تاریخی به عنوان اقامتگاه و محل پذیرایی گردشگران و مسافران استفاده کنیم تا در یک شرایط آرام و سنتی از امکانات مناسب استفاده کنند.

وی نبود تفریحات سالم نظیر موزه، باغ وحش، شهر بازی و... را ضعف ساختاری در پاسخگو نبودن به تفریحات سالم خانواده‌های اردبیلی توصیف کرد و گفت: بهتر است حرکت مؤثری را در میزبانی از رویداد پایتخت گردشگری اکو در سال آینده در شهر اردبیل انجام دهیم تا ظرفیت‌های گردشگری این شهر بیشتر معرفی و شناسانده شوند.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha