۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۱۴۰۰ تن میوه شب عید در اردبیل توزیع می شود
معاون استاندار اردبیل:

۱۴۰۰ تن میوه شب عید در اردبیل توزیع می شود

اردبیل- عبداللهی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز و با هدف تنظیم بازار یک‌هزار و ۴۰۰ تن میوه شب عید در استان توزیع می شود.

یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در آستانه عید نوروز یک هزار و ۴۰۰ تن میوه شب عید در استان اردبیل توزیع می شود، اظهار کرد: از این میزان ۵۰۰ تن سیب مرغوب مربوط به باغات مشگین‌شهر است که با همکاری باغداران خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: ۹۰۰ تن پرتقال قائم شهر نیز در حال بارگیری به سردخانه‌های استان اردبیل است تا کار عرضه و فروش میوه شب عید از ۲۰ اسفند در استان اردبیل آغاز شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:‌ با برگزاری جلسات منظم ستاد تنظیم بازار تلاش می کنیم تا علاوه بر میوه شب عید شامل پرتقال و سیب قرمز، سایر مایحتاج مردم را نیز در روزهای پایانی سال تأمین کنیم تا دغدغه‌ای از بابت مایحتاج عمومی برای شهروندان وجود نداشته باشد.

عبداللهی افزود: با همکاری فرمانداران و مباشرت تعاون روستایی توزیع میوه شب عید در مناطق شهری و روستایی از ۲۰ اسفند آغاز می شود که در شهر اردبیل ۳۵ تا ۴۰ غرفه نیز در این زمینه برپا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در روزهای آینده میوه شب عید زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد که در این زمینه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها انجام خواهد شد.

عبداللهی اضافه کرد: برای جلوگیری از دلال‌بازی ها و سوداگری ها در تعادل‌بخشی به بازار میوه سعی شده تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار، سیب و پرتقال مرغوب بین اهالی استان توزیع شود تا در روزهای عید نوروز مردم در تأمین این کالای اساسی با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۶۲ تن سیب قرمز و در قالب ۲ محموله ۵۰ تنی پرتقال در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده و همچنان بارگیری و ذخیره‌سازی پرتقال از شمال کشور ادامه دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا در روزهای پایانی سال با برگزاری جلسات منظم ستاد تنظیم بازار جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شده و به نوعی زمینه ثبات قیمت‌ها و تأمین مایحتاج ضروری مردم در بخش‌های مختلف به شکل مناسب فراهم آید.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha