۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
اعتبارسنجی ریسک بانک را در وام‌دهی کم می‌کند
مدیرعامل بانک سامان:

اعتبارسنجی ریسک بانک را در وام‌دهی کم می‌کند

مدیرعامل بانک سامان گفت: اعتبار سنجی برای پوشش ریسک وام‌دهی بانک‌ها بسیار کمک‌کننده است و بانک‌ها با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به مشتریان اقدام خواهند کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان درباره مزایا و امتیازات اعتبارسنجی گفت: بحث اعتبارسنجی در درجه اول جهت پوشش ریسک وام‌دهی بانک‌ها بسیار کمک کننده است. به این معنا که بانک‌ها با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به آحاد مختلف مردم اقدام خواهند کرد. ضمن اینکه به تسهیل مراودات کاری و فرایندهای اعتباری که بین بانک و مشتری برقرار است هم بسیار کمک خواهد کرد.

وی ارزیابی خود را درباره اهمیت هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید چنین مطرح کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه تولید و صنعت امری است که به ارتقای جایگاه صنعت، افزایش اشتغال و توانمندی اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد. با توجه به اولویت‌هایی که در نظر گرفته شده، هر اندازه که بانک‌ها در این سمت و سو گام بردارند و تسهیلات خود را در حوزه صنایع و تولید و مواردی از این دست پرداخت کنند و از این حوزه حمایت واقعی انجام دهند، حجم سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این حجم از سرمایه گذاری منجر به افزایش اشتغال خواهد شد و درمجموع یک مزیت رقابتی برای کل کشور به جهت بازارهایی که در منطقه وجود دارد به حساب می‌آید زیرا این تولیدات و محصولات به بازارهای منطقه صادر و ارزآوری حاصل از آن بسیار مثمرثمر واقع خواهد شد.

مدیرعامل بانک سامان درباره پرداخت وام ازدواج با توجه به رو به پایان بودن سال جاری و اینکه آیا تسهیلات ازدواج با توجه به لایحه بودجه با چالش همراه خواهد بود یا نه چنین توضیح داد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بخشی از محل منابع قرض الحسنه‌ای است که در اختیار دارند و بخشی از آن جزء تکالیفی محسوب می‌شود که باید از بابت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شود.

وی افزود: رویکرد در بانک سامان همیشه همینطور بوده و همینطور هم باقی خواهد ماند. سایتی دربانک سامان طراحی شده که متقاضیان با مراجعه به آن و ثبت نام اعتبارسنجی می‌شوند. هدف بانک سامان این است زوجی که در ابتدا گامی را برداشته در ادامه مسیر بتواند بدون هیچ مشکلی آن را ادامه دهد زیرا در صورتیکه مشکل امروز حل نشود، فردا بزرگتر خواهد شد. تمام هدف دولت و نمایندگان محترم همین مسئله است، بنابراین با علم و آگاهی مبالغی را تعیین کرده‌اند که بحث‌های تورم، افزایش هزینه‌ها و تمام این مسائل در آن مورد توجه قرار گرفته است، شبکه بانکی هم بر همان مبنا گام برمی‌دارد. تصمیم برای افزایش رقم تسهیلات ازدواج یا باقی ماندن آن در همین حد در جایی دیگری گرفته می‌شود و حتما همکاران ما در مجلس به تمام دغدغه‌ها توجه خواهند داشت.

معرفت درباره آمار میزان وام ازدواج تصریح کرد: رقم پرداختی امسال با هیچ سالی قابل مقایسه نیست زیرا نسبت به تمام سنوات بالاتر بوده است، البته میزان سقف فردی افزایش پیدا کرده و شاید یکی از دلایل عمده اثرگذار همین بخش است. کسانی که ثبت نام و مراجعه کرده اند، پاسخ مناسب گرفته‌اند و گروهی هم که این وام شامل‌شان نشد با ذکر دلایل به آنها ابلاغ شده است.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha