۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
هدف گذاری ۳ میلیون دلار صادرات دارو در ۱۴۰۱ | رتبه نخست البرز دارو در تامین داروهای قلبی-عروقی
مدیرعامل البرز دارو در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

هدف گذاری ۳ میلیون دلار صادرات دارو در ۱۴۰۱ | رتبه نخست البرز دارو در تامین داروهای قلبی-عروقی

کهزادی، مدیرعامل شرکت البرز دارو گفت: حجم صادرات سالانه شرکت بین یک تا ۱.۵ میلیون دلار است که با برنامه ریزی انجام شده این رقم از ۱۴۰۱ به ۳ میلیون دلار در سال می رسد.  

بازار؛ گروه صنعت: شروع به فعالیت البرز دارو به بیش از چهار دهه قبل بر می گردد و اکنون این شرکت به عنوان پرچم دار تولید کنندگان داروهای قلبی عروقی کشور شناخته می شود که نه تنها با تولید محصولات با کیفیت توانسته نیاز بازار داخلی را در تمام ادوار تامین کند بلکه با صادرات به کشورهای همسایه، ارز آوری هم داشته باشد.

شایان ذکر است که البرز دارو به عنوان یکی از شرکت های تابعه گروه دارویی برکت از مجموعه های ستاد اجرایی حضرت امام (ره) معرفی می شود که طی این ۴۵ سال فعالیت توانسته ضمن همگام شدن با صنعت داروی جهانی به لحاظ کیفیت و به روز آوری محصولات دارویی مجموعه ای گسترده از فرآورده های دارویی خوراکی و تزریقی اعم از قرص، کپسول، شربت، آمپول و سرنگ آماده تزریق را تولید و به بازار عرضه کند.

البرز دارو در بین تولیدکنندگان انواع گروه های دارویی به عنوان تعیین کننده و پرچمدار بازار داروهای قلبی و عروقی شناخته می شود. از این رو در حال حاضر این شرکت در حدود ۵۰ درصد از فعالیت خود را به داروهای قلبی عروقی در گروه جامدات و در گروه تزریقی اختصاص داده است

پیشرو در تولید داروهای قلبی- عروقی
الیاس کهزادی، ‌ مدیرعامل البرز دارو در خصوص قدمت شرکت در گفت و گو با «بازار» بیان کرد: «این شرکت در سال ۱۳۵۵ به ثبت رسید و در دهه ۶۰ به بهره بردار رسید و اکنون دارای سه خط اصلی تولید است. این خطوط شامل محصولات تزریقی شامل آمپول و سرنگ های آماده مصرف، جامدات شامل انواع قرص و کپسول و مایعات از انواع شربت ها و سوسپانسیون است.»

این فعال صنعت داروسازی کشور با اشاره به پیشتازی شرکت در تولید و عرضه داروها اضافه کرد: «البرز دارو در تولیدکنندگان انواع گروه های دارویی به عنوان تعیین کننده و پرچمدار بازار داروهای قلبی و عروقی شناخته می شود. از این رو در حال حاضر این شرکت در حدود ۵۰ درصد از فعالیت خود را به داروهای قلبی عروقی در گروه جامدات و در گروه تزریقی اختصاص داده است.»

مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده داروهای قلبی و عروقی کشور با اشاره به مهمترین محصولاتی که در البرز دارو تولید و به بازار دارویی کشور عرضه می شود گفت: «در خصوص مهم ترین داروهایی که در شرکت تولید می شود می توان در رسته داروهای قلبی و عروقی به به (آملوپرس) و (متورال) اشاره کرد. همچنین در محصولات تزریقی ضد انعقاد نیز داروهای بسیار مهمی همچون (هپارین) و (انوکساپارین) تولید می شود.»

وی با اشاره به درجه اهمیت داروهای نامبرده در صنعت دارویی کشور تاکید کرد: «همین چهار قلم محصول قلبی- عروقی و ضد انعقاد بیش از نیمی از فعالیت و محصولات شرکت را در بر می گیرد.»

از جمله محصولات مهم شرکت البرز دارو می توان به محصولات ضد درد یا همان مسکن‌ ها به (آلفن ایکس ال)، داروهای (آ س آ) و داروهای گوارشی آلومینیوم (ام جی اس) با بسته بندی خاص البرز دارو اشاره کرد

تولید ۱۹۰ دارو در البرز دارو
کهزادی در خصوص دیگر محصولات شاخص شرکت البرز دارو گفت: «از جمله محصولات مهم دیگری که در این شرکت تولید می شود و در بازار دارویی کشور از اهمیت بالایی برخودار است می توان به محصولات ضد درد یا همان مسکن‌ ها به (آلفن ایکس ال) اشاره کرد که یک محصول اساسی برای بازار معرفی می شود. همچنین داروهای (آ س آ) و داروهای گوارشی آلومینیوم (ام جی اس) با بسته بندی خاص البرز دارو اشاره کرد.»

همانطور که اشاره شد دامنه فعالیت های شرکت دارویی البرز دارو طی این ۴۵ سال فعالیت به قدری گسترش یافته که اکنون بیش از ۱۹۰ قلم دارو در این شرکت تولید و به بازار دارویی کشور عرضه می شود؛ داروهایی که در گروه های قلبی- عروقی، دستگاه گوارشی، ضد پوکی استخوان، ضد درد، مغز و اعصاب، آنتی بیوتیک، ضد دیابت، مکمل ها، ضد سرماخوردگی و سرفه، ضد التهاب، ضد آلرژی، اکسی توسین و آنتی موسکارینی قرار دارند و عرضه آن ها نه تنها کمک شایانی به عرصه درمان کشور می کند بلکه مانع نیاز به خارج از کشور برای واردات می شود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است صادرات ۱.۵ میلیون دلاری دارو به کشورهای همسایه افزایش یابد و این رقم برای سال آینده به بعد به ۳ میلیون دلار در سال برسد

هدف گذاری صادرات ۳ میلیون دلاری
البته عرضه تولیدات شرکت البرز دارو فقط محدود به جای جای کشور نمی شود و این شرکت سالانه حجم قابل توجهی از محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می کند و از این طریق برای کشور درآمد ارزی به ارمغان می آورد. در این خصوص مدیرعامل شرکت البرز دارو توضیح داد: «در حال حاضر به بیش از سه کشور همسایه صادرات داروهایی همچون هپارین، انوکساپارین، ترامادول، آلفن و غیره داریم و از این طریق سالانه بین یک تا ۱.۵ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد می شود.

این فعال صنعت داروسازی کشور با اشاره به هدف گذاری شرکت داروسازی البرز دارو برای سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است صادرات ۱.۵ میلیون دلاری دارو به کشورهای همسایه افزایش یابد و این رقم برای سال آینده به بعد به ۳ میلیون دلار در سال برسد.

شایان ذکر است که مجموعه البرز دارو با بیش از ۵۴۰ نفر نیروی کار متخصص و فوق متخصص توانسته است عنوان رتبه یک تولید کنندگان داروهای قلبی عروقی کشور را به خود اختصاص دهد و به عنوان اولین تولید کننده سرنگ آماده تزریق انوکساپارین سدیم با برند انوکسان در ایران معرفی شود. همچنین این شرکت در ردیف بزرگترین صادر کنندگان دارویی در کشور قرار دارد و به عنوان رتبه اولین دارنده گواهینامه GMP خط تولید فرآورده‌ های تزریقی و سرنگ‌ های آماده تزریق در کشور شناخته می شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha