۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
نوسانات «خزامیا» ضعف بنیادی یا نوسان گیری است؟

نوسانات «خزامیا» ضعف بنیادی یا نوسان گیری است؟

نماد خزامیا در ۹ ماهه امسال تنها دو تومان به ازای هر سهم سود ساخته است با این حال روند صعودی را آغاز کرده، هرچند در دو ماهه گذشته قیمت ۵۶۰ تومان هم دیده است.

بازار گروه بورس: شرکت زامیاد با نماد خزامیا که در روزهای اخیر معاملات مثبتی را نرخ ۷۰۰ تومان دنبال کرده است در حالی که در دو ماهه گذشته قیمت ۵۶۰ تومان هم دیده بود. این نماد که در ۹ ماهه امسال نزدیک دو تومان به ازای هر سهم سود ساختهدر سه ماهه بادهی مثبت ۲ و در یک ساله بازدهی منفی ۲۲ درصد داشته است. البته در شرایط کنونی که سیگنال های مثبتی از مذاکرات برجام خارج شده پیش بینی می شود که گروه خودرو رشد خوبی داشته باشند.

نوسانات «خزامیا» ضعف بنیادی یا نوسان گیری است؟

این نماد با توجه به اینکه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از سقف تاریخی خود فاصله گرفته است، هرچند بازدهی یک ساله ای نماد در مقایسه با سایر خودرویی ها تفاوت چندانی ندارد و تقریبا همپای نمادهایی مانند خگستر و خاذین و ... اصلاح داشته است بخشی از این مساله تحت تاثیر گزارش عملکرد منفی شرکت در ابتدای سال است، زیرا این نماد از سال گذشته زیان ده شده بوده و امسال این مساله را جبران کرده و از زیان خارج شده، اما گزارش ها هنوز خیلی قابل اتکا نیستند.

در واقع شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون حدود ۴۲۵۴ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است. از لحاظ مقدار فروش هم در این ۹ ماه حدود ۱۹ هزار دستگاه ماشین فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

خزامیا در آذر امسال هم ۹۲۸ میلیارد تومان فروش ثبت کرده که نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد افت و نسبت به میانگین درآمد ماهانه ۸ ماه ابتدای سال ۱۲۳ درصد بیشتر بوده است. همچنین این شرکت در آذر هم ۳۹۴۷ دستگاه ماشین فروخته که نسبت به آبان ۱۸ درصد افت داشته، البته نرخ های فروش نیز نسبت به ماه گذشته اندکی رشد داشته و این مساله می تواند در افزایش درآمد شرکت موثر باشد.

کد خبر: ۱۳۵٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha