۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
تاثیر مثبت بودجه و اصلاح قوانین مالیاتی بر اقتصاد کشور در سال آینده
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

تاثیر مثبت بودجه و اصلاح قوانین مالیاتی بر اقتصاد کشور در سال آینده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آینده اقتصاد کشور با توجه به اینکه تغییرات خوبی در بودجه‌نویسی صورت گرفت و مباحث مربوط به اصلاحات مالیاتی و بورس مورد توجه قرار گرفت، مثبت به نظر می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عملکرد دولت سیزدهم را در چند ماه ابتدایی شروع به کار چنین ارزیابی کرد: دولت سیزدهم در کسب درآمدهای نفتی و بحث سوآپ و تجارت عملکرد قابل قبولی دارد، مشکلی که در این زمینه با آن درگیر است، میزان سرعت کارها است. دولت باید مقداری برسرعت کارها اضافه کند تا مشکلات مردم سریع‌تر برطرف شود.

وی در ادامه اضافه کرد: کارهایی که در این مدت انجام شده، نشان می‌دهد در شرایط سخت هم می‌توان حرکت‌های مهم و موثر انجام داد و ثابت شد اینکه همه چیز را به تحریم‌ها ارتباط دهیم و آن را به بهانه‌ای تبدیل سازیم، دیدگاه درستی نیست. اتفاقی هم که در زمینه واکسیناسیون روی داد و پوشش خوبی که در این زمینه صورت گرفت، سبب شد تا از حجم زیاد تلفات انسانی جلوگیری به عمل آید.

قادری در ادامه تصریح کرد: مسئله واکسن کرونا به تنهایی یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم محسوب می‌شود زیرا محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا در کشور به وجود آمد بر اقتصاد تاثیرات قابل توجهی گذارد و با تسریع در امر واکسیناسیون این قضیه جمع شد و شرایط رو به بهبودی گام برداشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم آینده اقتصادی کشور را چنین پیش‌بینی کرد: آینده اقتصادی کشور در مجموع با توجه به اینکه تغییرات خوبی در بودجه‌نویسی صورت گرفت و مباحث مربوط به اصلاحات مالیاتی و بورس مورد توجه قرار گرفت، مثبت به نظر می‌رسد و می‌توان چنین پیش‌بینی کرد که آینده خوبی برای کشور رقم خواهد خورد.

نماینده مردم شیراز و زرقان درباره تفاوت بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ چنین توضیح داد: دولت بنا را بر استقراض از بانک مرکزی ننهاده و واگذاری اموال مازاد را مورد توجه قرار داده است، خود این مسئله کمک‌کننده داشتن اقتصاد بهتر در آینده خواهد بود. بحث پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان نیز باعث می‌شود که فرارهای مالیاتی کاهش پیدا کند و منابع مالی کافی از وصول مالیاتی به دست‌ آید.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha