۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است؟

پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است؟

پرینت پیامک یکی از مواردی است که در مراجع قضایی به عنوان یک مدرک معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، پرینت پیامک یکی از مواردی است که در مراجع قضایی به عنوان یک مدرک معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال اصلی اینجاست که اپراتورها اطلاعات پیامکی و ریز مکالمات کاربران خود را تا چه زمانی ذخیره نگه می‌دارند. به عبارت ساده‌تر پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش دریافت پرینت پیامک برای سیم کارت خود یا دیگران

روش دریافت پرینت پیامک برای سیم کارت خود یا دیگران متفاوت است. فرد باید برای گرفتن پرینت پیامک اشخاص دیگر، به مراجع قضایی مراجعه و به صورت قانونی اقدام کند. اما دریافت پرینت پیامک برای سیم کارت خود نیاز به مجوز قانونی ندارد.

برای گرفتن پرینت پیامک خود، دو روش وجود دارد. در حالت اول، برای گرفتن پرینت اس ام اس تلفن همراه باید به دفتر اپراتور خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک شناسایی نسبت به دریافت پرینت اقدام کنید. در حالت دوم، برای گرفتن پرینت پیامک متعلق به سامانه پیام کوتاه کافی است تا از طریق بخش مدیریت پیامک‌های ارسالی، تاریخچه اس ام اس‌های خود را مشاهده کنید.

مدت زمان دریافت پرینت پیامک چقدر است؟

مشخص است که اپراتورهای مخابراتی کشور اطلاعات مربوط به پیامک‌ها و ریز مکالمات کاربران خود را ذخیره می‌کنند. اما تا به امروز هیچ کدام از اپراتورهای مخابراتی کشور اطلاعات دقیقی از اینکه پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است، ارائه نداده‌اند. با توجه به موارد قانونی رخ داده، به نظر می‌رسد که امکان گرفتن پرینت پیامک تا ۶ ماه گذشته به راحتی و از طریق مراجع قضایی ممکن است.

افرادی که از پنل‌های پیامکی استفاده می‌کنند نیز می‌توانند به راحتی پیشینه تمامی پیامک‌های ارسالی خود را بگیرند. حتی اطلاعات مربوط به پیامک‌های ارسالی از طریق افزونه digits هم در بخش مدیریت پنل، تا مدت‌ها قابل مشاهده است.

پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است؟

حداکثر زمان گرفتن پرینت پیامک و ریز مکالمات از طریق دادگاه چقدر است؟

دادگاه‌ها و مراجع قانونی کشور می‌توانند در صورت نیاز و صلاح دید خود، پرینت و ریزمکالمات اشخاص را تا حداکثر ۲ سال قبل از اپراتورها دریافت کنند. اما در صورت کلی دستور پرینت پیامک برای مدتی بین ۳ تا ۶ ماه گذشته صادر می‌شود.

لازم به ذکر است که دستورات دادگاه بیشتر برای تلفن‌های همراه شخصی صادر شده و مربوط به پنل‌های ارسال پیامک انبوه نیستند.

شرایط دریافت پرینت پیامک از نظر قانونی

بعد از رسیدن به پاسخ پرسش پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است باید این پروسه را از نظر قانون بررسی کنیم. افرادی که تمایل به گرفتن پرینت پیامک دیگران دارند، نمی‌توانند بدون دلیل موجه برای این کار اقدام کنند. به همین دلیل باید در ابتدا مدارک مستند و موجه خود را به دادگاه ارائه داده و پس از طی کردن مراحل قانونی و کسب اجازه رسمی دادگاه، درخواست خود را به اپراتور مربوطه ارسال کنند. لازم به ذکر است که هنگام دریافت پرینت پیامک، حضور فردی که صاحب سیم کارت است، ضروری خواهد بود. از نظر قانونی شاکی نمی‌تواند بدون حضور صاحب اصلی سیم کارت، اطلاعات مربوط به شماره تلفن آن را دریافت کند.

همچنین باید بدانید که موضوعاتی مانند شک داشتن به همسر، دلیل موجهی برای گرفتن پرینت پیامک و ریز مکالمات نیست. فرد شاکی باید برای این ادعای خود مدارک کافی به دادگاه ارائه کند تا بتواند به پرینت حساب همسر خود دسترسی داشته باشد. فقط شک داشتن به همسر بدون داشتن دلیل موجه از نظر قانونی برای گرفتن پرینت پیامک کافی نیست.

پرینت پیامک از طرف اپراتور برای چه شخصی ارسال می‌شود؟

پس از تایید دادگاه و اجازه رسمی آن برای گرفتن پرینت پیامک، اطلاعات مربوط به ریز مکالمات و اس ام اس‌های افراد به صورت مهر و موم شده، برای قاضی پرونده ارسال می‌شود. قاضی بنابر صلاحدید خود تشخیص می‌دهد که پرینت پیامک را در اختیار شاکی قرار دهد یا خیر.

آیا اشخاص می‌توانند پرینت پیامک سیم کارت خود را دریافت کنند؟

بله، افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی برای گرفتن پرینت اس ام اس یا ریز مکالمات خود اقدام کنند. اما اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار داده می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • به چه شماره‌هایی پیامک ارسال کرده‌اید
  • در چه روز و ساعتی پیامک ارسال کرده‌اید

پس مهم نیست که پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است؛ شما فقط می‌توانید به اطلاعات بالا دسترسی پیدا کنید. باید بدانید که متون نوشته شده در پیامک‌های ارسالی از طرف شما، توسط مخابرات در اختیارتان گذاشته نمی‌شود. همچنین اطلاعات مذکور فقط تا ۳ ماه گذشته به شما ارائه می‌شود. به همین علت اگر فردی بخواهد بداند که پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است؟ باید به او گفت که فقط تا ۳ ماه گذشته به اطلاعات سیم کارت خود دسترسی خواهد داشت نه متون ارسالی از طرف خود.

پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است؟

بهترین راه برای دسترسی همیشگی به ریز پیامک‌ها

یکی از راه‌های دسترسی داشتن به اطلاعات دقیق پیامک‌های ارسالی از طرف افراد و متن پیامک، استفاده از پنل‌های پیامکی است. در این روش، شما می‌توانید در هر زمانی و بدون نیاز به مراجعه به هیچ سازمانی، به اطلاعات پیامکی خود دسترسی داشته باشید.

تهیه پنل پیامکی هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کند و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. همه افراد به راحتی می‌توانند یک پنل پیامکی برای خود تهیه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معرفی بهترین ارائه دهنده پنل‌های پیامکی با امکان دسترسی همیشگی به ریز اطلاعات پیامک‌ها

در این مقاله تلاش کردیم تا به پرسش پرینت پیامک تا چه زمانی موجود است، پاسخ دهیم. همچنین روش‌های گرفتن پرینت پیامک برای خود و دیگران را نیز توضیح دادیم. در پایان به این موضوع اشاره می‌کنیم که یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی همیشگی به اطلاعات مربوط به سیم کارت، استفاده از پنل‌های پیامکی است.

فراز اس ام اس یکی از معتبرترین مراکز فروش پنل پیامک است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط خرید و استفاده از پنل‌های پیامکی به آدرس farazsms.com مراجعه کنید. یا با شماره تلفن ۷۴۸۵۳-۰۲۱ تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسید.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha