۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
۴ توصیه‌ نجات بخش برای بنگاه‌ها و کسب و کارهای نوپا
کارشناس اقتصادی مطرح کرد

۴ توصیه‌ نجات بخش برای بنگاه‌ها و کسب و کارهای نوپا

کسب و کارهای نوپا باید ضمن کنترل هزینه‌های خود و جذب اعتبار مالی مناسب، تجدیدنظر در بازاریابی و تبلیغات و برندینگ را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا پیش از تولید برای محصول مشتری یابی کرده باشند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، مجتبی برقبانی کارشناس ارشد حوزه کسب و کار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: برای آنکه بنگاه‌ها و کسب و کارهای نو پا و کوچک در شرایط سخت اقتصادی تاب‌آوری لازم را برای عبور از بحران داشته باشند چهار توصیه به آنها می‌شود. نخست آنکه، باید هزینه‌های خود را کنترل و مو را از ماست بیرون کشیده و با دقت بیشتری هزینه‌های خود را انجام دهند و نکته دوم جذب اعتبار مالی برای این کسب و کارها است که می‌توانند از بانک‌ها و دولت کمک دریافت کنند. از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی دچار آسیب نشده و بازار را متلاطم نکنند، باید تاب‌آوری کسب و کارها در این شرایط افزایش پیدا کند.

مجتبی برقبانی گفت: مهم‌ترین نکته تجدید نظر در بازاریابی است. کنترل هزینه‌های بازاریابی نیز نکته دیگری در این خصوص است که بتوانند بازده بهتری کسب و روی مشتریان وفادار خود تکیه کنند.

او معتقد است: تبلیغات و برندینگ در قبال رقبا نکته مهم پایانی است که می‌تواند از لحاظ روانی یک کسب و کار را پیش ببرد. اما برخی در این شرایط توقف می‌کنند در حالیکه در این شرایط باید از فرصت‌ها استفاده و ابتکار عمل به خرج داد. به طوری‌که در خرید مواد اولیه تغییر رویه داشته و به جای تولید محور بودن، باید سفارش محور باشند به عبارتی پیش از آنکه تولید کنند باید به فکر فروش باشند. و به عبارتی قبل از تولید، محصول خود را فروخته باشند.

وی در ادامه درباره مهم‌ترین مشکلی که تورم برای کسب و کارها ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در برخی از مواقع نرخ بازدهی طرح‌ها بسیار بالا محاسبه می‌شود و حتی با وجود داشتن سود ۶۰ تا ۷۰ درصد باز هم سرمایه‌گذاران رغبت چندانی به سرمایه‌گذاری نداشته و به دنبال بازدهی بیشتر از طرح ها هستند.

این کارشناس ارشد حوزه کسب و کار خاطر نشان کرد: همین موضوع موجب می‌شود سرمایه به سمت کسب و کارها هدایت نشود و بیشتر به سمت کارهایی مثل خرید ملک روانه شوند. فعالیت‌های دانش بنیان، به سرمایه و زمان زیادی نیاز دارد تا به بازدهی مطلوب برسد و این موضوع مشکل بزرگی برای کسب و کارها به حساب می‌آید.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha