۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
۵۲۴ هزار مشترک قزوینی به شبکه آب شرب شهری و روستایی متصل هستند
مدیرعامل آبفای استان قزوین:

۵۲۴ هزار مشترک قزوینی به شبکه آب شرب شهری و روستایی متصل هستند

قزوین - مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: ۵۲۴ هزار مشترک قزوینی به شبکه آب شرب شهری و روستایی متصل هستند.

به گزارش خبرگزاری بازار از قزوین، داراب بیرنوندی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین در استانداری قزوین  از افزایش ۲۹ درصدی مصرف آب در استان قزوین خبر داد و گفت: روزهای گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور و همزمانی این اتفاق با عید نوروز و رسم خانه تکانی شاهد افزایش یکباره حجم مصرف آب در قزوین بودیم که مشکلات زیادی را برای تامین آب مورد نیاز شهر ایجاد کرده بود اما گمان می بردیم با عبور از عید نوروز شهروندان در مدیریت آب همراهی بیشتری با ما داشته باشند.

وی بیان کرد: با این حال حتی با گذر از عید نوروز میانگین مصرف آب در استان قزوین کاهش نداشته است و همواره شاهد افزایش مصرف آب در قزوین هستیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین  تصریح کرد: پیش از این میانگین مصرف آب در استان قزوین نزدیک به ۱۱ میلیون متر مکعب بوده است که طی یک ماه گذشته این میزان به ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

بیرنوندی اظهار داشت: گویا دلنگرانی های مردم برای ضدعفونی و شست و شوی بیشتر در مواجه با بیماری کرونا و برای پیشگیری از ابتلاء به آن موجب این افزایش مصرف بوده است.

وی گفت :قطعا ادامه این روند میتواند موجب مشکلاتی برای تامین آب در استان قزوین در فصل تابستان شود و اگر میخواهیم تابستانی بدون مشکل داشته باشیم باید صرفه جویی و کاهش مصرف را در پیش گیریم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین اظهار داشت:در حال حاضر سرانه مصرف آب در استان قزوین به ۱۹۲ لیتر در شبانه روز رسیده است که اگرچه نسبت به میانگین ها پایین تر از اما از استاندارد ۱۵۰ لیتر بسیار بالاتر است.

بیرنوندی افزود: رعایت نکات بهداشتی بدون اصراف آب نیز ممکن است و قطعا در صورت بی توجهی عده ای ۵۲۴ هزار مشترک شهری و روستایی ما دچار مشکل خواهند شد.

کد خبر: ۱۳٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha