۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
افزایش قیمت بیت کوین غیر محتمل است
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

افزایش قیمت بیت کوین غیر محتمل است

در روز سی ام بهمن هم قیمت رمز ارزها در بازار جهانی با کاهش همراه بود و پیش بینی می شود این روند کاهشی در بازار ادامه دار باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها همچنان در نوسان است. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز سی ام بهمن ماه سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار است که نسبت به روز قبل از آن ۱.۸ درصد تنزل داشت.

این قیمت که در اولین ساعات روز سی ام بهمن ثبت شد پایین ترین قیمت طی دو ماه اخیر است. از طرف دیگر ارزش هر اتریوم در این روز به ۲۷۸۸ دلار رسید که حدود ۴ درصد پایین تر از روز قبل بود.

افت ارزش در این دو بازار باعث نشد تا بازار XRP هم با کاهش ارزش همراه شود. آمارها نشان می دهد در اولین ساعات امروز قیمت هر رمز ارز XRP به مرز ۷۷ سنت برسد که حدود ۰.۱۷ درصد بیشتر از روز قبل از آن بود. در این روز ارزش هر ترا برابر با ۵۰.۵۹ دلار و ارزش هر دوج کوین برابر با ۱۳ سنت بود و هر دو بازار کاهش قیمت را نسبت به روز قبل از آن تجربه کرده بودند.

اما در دنیای رمز ارزها خبرهای مهمی در جریان است. از یک طرف در کشور کانادا، دادگاه دستور تعطیلی ۱۲۰ صندوق فعال در مبادلات رمز ارز را داد که باعث شد تا بازار با تنش بزرگی روبرو شود.

پیش از این از منابع مالی موجود در این صندوق ها که اغلب صندوق های بازنشستگی بودند برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها استفاده می شد و به مالکان پول ها اعلام می کردند که در این سود شریک هستند.

اما دادگاه ایالت اونتاریوی کانادا اعلام کرد این سیاست نادرست است و می تواند بستر را برای از بین رفتن سرمایه های شمار زیادی از مردم فراهم کند. به همین دلیل منابع مالی موجود در این صندوق ها فریز شد و اجازه استفاده از آن دیگر وجود ندارد. این دادکاه علاوه بر کانادا در کشور بریتانیا هم فعالیت می کند و به بررسی نحوه سرمایه گذاری منابع مردم در صندوق می پردازد.

رای این دادگاه کانادایی نشان داد که اعتماد به بازار رمزارزها حتی در میان مقامات قضایی هم وجود ندارد و سرمایه گذاری در این بازار بسیار پر ریسک ارزیابی می شود به همین دلیل بازار با تنش قیمتی و افت ارزش روبرو شد.

اما در امریکا هم تلاش برای قانون گذاری و ممانعت از تبدیل شدن رمز ارزها به یک ابزار مهم مالی در اقتصاد بالا گرفته است. در صورتیکه این تلاش ها به نتیجه برسد باید منتظر کاهش شدید قیمت رمز ارزها در بازار باشیم.

کوین دسک در گزارش دیگری به پیش بینی قیمت در بازار رمز ارزها پرداخت و نوشت:«از نوامبر سال ۲۰۲۱ تا کنون ارزش بیت کوین در بازار جهانی ۴۰ درصد کاهش یافته است. در ماه نوامبر هر بیت کوین با قیمتی بیش از ۶۹ هزار دلار مبادله می شد ولی هم اکنون قیمت ان در محدوده ۴۰ هزار دلار است. به نظر می رسد روند تغییرات قیمتی در بازار رمز ارزها به سمت کاهش است. »

پیش بینی ها نشان می دهد محدوده قیمتی در بازار رمز ارزها بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار دلار باشد. قیمتی که در سه ماه آینده در بازار رمز ارزها مشاهده خواهد شد. کوین دسک بر این باور است افزایش قیمت رمز ارزها تا سطحی که در سال ۲۰۲۱ تجربه شد امکان پذیر نیست زیرا شرایط اقتصادی در دنیا در حال بازسازی است و تاثیرات اقتصادی ناشی از کرونا به تدریج برطرف می شود.

به همین دلیل بازارهای مختلفی برای سرمایه گذاری در سالهای آینده وجود خواهد داشت که سبب می شود تقاضا برای رمز ارزها با افزایش زیاد همراه نباشد و بحران رشد قیمت در این بازار مشاهده نشود.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha