۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
امسال ۱۶۸ کلاس درس در آذربایجان ‌غربی به بهره‌برداری رسید
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

امسال ۱۶۸ کلاس درس در آذربایجان ‌غربی به بهره‌برداری رسید

ارومیه- قاسمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی با اشاره به پروژه‌های دهه‌ فجر سالجاری این اداره کل گفت: در دهه فجر امسال ۳۱ پروژه در قالب ۱۶۸کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید.

سپیده طیب‌قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه ‌فجر امسال اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۳۱ پروژه در قالب ۱۶۸ کلاس درس در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال جاری ۶۴ پروژه در قالب ۳۰۱ کلاس درس افتتاح و به بهره‌برداری می رسد که با افتتاح این کلاسها ۱۰۶۰۰نفر دانش آموز از فضای ایمن برخوردار خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان ‌غربی حضور از خیرین مدرسه‌ساز برای کمک به مدرسه‌سازی تقدیر کرد و گفت: مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در سال جاری به ۷۵۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماه رسیده است که خوشبختانه حدود ۷۵درصد از چشم انداز تعیین شده از سوی سازمان کشوری محقق شده و مشارکت‌های خوبی از سوی خیرین در این راستا صورت گرفته است که شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل بود که پس از تخصیص اعتبارات لازم تمامی کلاسهای غیر استاندارد مطابق قولی که داده بودیم استاندارد شده و ۹۸درصد از کلاسهای درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و دو درصد باقی مانده نیز اعلامی شده های اخیر اداره کل آموزش و پرورش استان هستند که عملیات اجرایی آنها نیز در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: از سال ۹۶ تاکنون تمامی ۸هزار و ۳۵۰ کلاس درس با سیستم گرمایشی مناسب استانداردسازی شده‌اند.

وی افزود: در سال جاری ۲۸۲ مدرسه در قالب ۱۹۰۰ کلاس درس در دست اجراست که تا کنون اعتباری بالغ بر ۱۳۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ هزینه شده است که تعدادی از آنها در هفته دولت و تعدادی نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در مهرماه و تعدادی نیز در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha