یکپارچگی بیشتر بین ارزهای دیجیتال با متاورس به وجود می آید
گفتگوی بازار با فعال حوزه رمزارز و متاورس؛

یکپارچگی بیشتر بین ارزهای دیجیتال با متاورس به وجود می آید

پاتریک هایبرت، فعال حوزه رمزارز و متاورس معتقد است با متاورس یکپارچگی بیشتر بین ارزهای دیجیتال به وجود می آید و قوی‌ترین آنها باقی خواهند ماند و این ارزها جایگزین فیات می شوند.

فرحناز سپهری؛ بازار: متاورس می تواند روی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و اقتصاد کشورها تاثیر بگذارد و در عین حال حتی کارهایی که در طول روز یا سرگرمیهایی که شاید تا کنون به آنها دسترسی نداشته ایم را امکان پذیر سازد. همچنین به گفته پاتریک هایبرت، فعال حوزه رمزارز و متاورس یکپارچگی بیشتر بین ارزهای دیجیتال با متاورس به وجود می آید و قوی‌ترین آنها باقی خواهند ماند و این ارزها جایگزین فیات میشوند.

در همین راستا خبرنگار بازار گفتگویی با پاتریک هایبرت، فعال حوزه رمزارز ومتاورس انجام داده است که در ادامه آمده است.

*آینده فناوری متاورس( Metaverse ) را چگونه می بینید؟
من معتقدم متاورس در نهایت بسیار محبوب خواهد بود، نه فقط مکانی برای بازی، بلکه به عنوان مکانی برای انجام تجارت، یا پرداخت قبوض و غیره. به عنوان مثال، ما در حال کار بر روی آوردن بازار Maven NFT خود (MavenNFT.io) هستیم. متاورس به عنوان ویترین فروشگاه و ما در حال کار بر روی داشتن عناوین یا اسناد دارایی NFT هستیم. بنابراین می توانید یک خانه واقعی و فیزیکی به عنوان یک NFT (قرارداد هوشمند در بلاک چین) بخرید و سپس برای مثال برای پرداخت مالیات دارایی خود از متاورس بهره ببرید. سپس برای چیزهای دنیای واقعی در یک دنیای مجازی هزینه می کنید. در حال حاضر متاورس بسیار محبوب شده است. اما من مطمئن هستم که در طول زمان تثبیت آنها وجود خواه برای مثال از آمازون استفاده می‌کنند.

*از نظر شما کدام کشورها در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کرده اند؟ و در این زمینه پیشرو هستند؟
واضح است که السالوادور پیشرو در فضای رمزنگاری و توکن غیرقابل معاوضه NFT است. اما سایر کشورها به زودی در این حوزه وارد می شوند، به ویژه در آمریکای مرکزی و جنوبی. اما جهش از ارزهای رمزپایه به متاورس برای کشورها جهشی بزرگ است. اما من می بینم که کشورها شروع به استفاده از متاورس به عنوان ابزاری برای چیزهایی می کنند که قبلاً ذکر کردم، مانند جمع آوری مالیات بر دارایی، یا مالیات بر درآمد شرکت ها و غیره.

متاورس چه تاثیری بر اقتصاد دیجیتال دارد؟*
در حال حاضر تأثیر متاورس بر اقتصاد دیجیتال بیشتر از طریق ایجاد تقاضا برای سکه ها ی مخصوص است. به عنوان مثال، دیسنترالند ، یکی از محبوب ترین متاورسها ، از استفاده ازارزدیجیتال مانا Mana به عنوان ارز دیجیتال خود استفاده می کند. می توانید با استفاده ازارزدیجیتال مانا( Mana ) به عنوان سرمایه، زمین مجازی خریداری کنید و در داخل دیسنترالند سازه بسازید. به طوری که تقاضا برای مانا ایجاد می کند و ارزش آن را به شدت افزایش می دهد.

همچنین به نظرم در آینده متاورس ها بسیار محبوب تر می شود زیرا خطوط بین واقعیت و واقعیت مجازی محو می شوند. به عنوان مثال می توانید بلیط هواپیما برای تعطیلات در دنیای واقعی را در فروشگاهی در متاورس خریداری کنید. یا ممکن است به خرید خواربار در متاورس بروید و همان مواد غذایی واقعی را در خانه خود تحویل بگیرید. حتی امروز می توانید به یک کنسرت موسیقی مجازی مانند به کنسرتی که جاستین بیبر در متاورس داشت، بروید. بنابراین، کارهایی که ممکن است بخواهید در واقعیت مجازی و برخی چیزها در دنیای واقعی انجام دهید. من فکر می کنم انفجار واقعی زمانی اتفاق می افتد که واقعیت افزوده محبوب تر شود. عینک های ویژه ای که می توانند چیزهای مجازی را بر روی واقعیت شما قرار دهند، این امکان را فراهم می کنند. برای مثال، می‌توانید به موتور خودروی خود نگاه کنید و عینک‌های واقعیت افزوده می‌توانند تصویری از بخشی از خودرو را که باید تعویض کنید و جایی که روی موتور قرار دارد، قرار دهید.

*چه تاثیری بر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارد؟
در نهایت می توان گفت متاورس سکه هایش را بسیار محبوب خواهد کرد. ما در استارپ مان MavenNFT.io روی بیت کوین شرط بندی می کنیم و این زنجیره جانبی Liquid (سایدچین یا زنجیره جانبی Liquid در بلاک استریم (Blockstream) برای انجام انتقال سریع، محرمانه و امن بیت کوین بکار میرود) است که امکان ثبت NFT ها را در بلاک چین نیز فراهم می کند. بنابراین ما بر روی متاورس هایی تمرکز می کنیم که از بلاک چین بیت کوین استفاده می کنند.

اما طی سال‌های آینده رقابت بسیار زیادی بین متاورس‌ها برای جلب توجه شما وجود خواهد داشت. این همچنین یک نبرد بین تمام سکه های مختلف استفاده شده در این متاورس های مختلف ایجاد می کند. رقابت برای دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد میشود. سکه هایی را که هیچ دلیلی برای وجود ندارند حذف می کند و علاقه بیشتری را از سوی سرمایه گذارانی که فرصت هایی را برای بازدهی کلان با سرمایه گذاری در سکه های مختلف می بینند، به همراه می آورد.

در عین حال یکپارچگی بیشتر بین ارزهای دیجیتال نیز وجود خواهد داشت و قوی‌ترین آنها باقی خواهند ماند. این ارزهای اصلی جایگزین فیات به عنوان ارز استانداردی خواهند شد که مردم برای زندگی روزمره از آن استفاده می کنند. انجام معاملات با ارزهای دیجیتال بسیار آسان است، بسیار ایمن، تقریباً ناشناس، بسیار سریع و اساساً تمام مواردی که تراکنش‌های بانکی را خسته‌کننده می‌کنند، برطرف می‌کنند. و هنگامی که این تراکنش ها در متاورس انجام می شود، بدون نیاز به ترک کردن خانه شما کارها حتی آسان تر می شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha