۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
۴۳ درصد مخازن ذخیره آب استان همدان پُر است
معاون شرکت آب منطقه ای همدان:

۴۳ درصد مخازن ذخیره آب استان همدان پُر است

همدان - معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان از کاهش ۲۳ درصدی بارش های استان همدان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۳ درصد مخازن ذخیره آب استان همدان پُر است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، داود شاهسوند در بررسی بارش های استان همدان نسبت به بازه زمانی بلند مدت و سال گذشته عنوان کرد: بارش های استان همدان در سال گذشته برابر ۱۸۲ میلی متر بوده که این میزان در سال جاری با کاهش ۲۳ درصدی روبرو شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: میزان بارش ها در استان همدان نسبت به بلند مدت نیز کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

وی با اشاره باینکه هم اکنون ۴۳ درصد مخازن استان همدان پُر است، گفت: گنجایش مخازن سدهای بهره برداری شده در استان همدان برابر ۱۰۸ میلیون مترمکعب است که ۴۶ میلیون مترمکعب حجم ذخیره مخازن سدهای استان همدان پُر است و بیشترین حجم آب ذخیره شده را سد کلان به خود اختصاص داده است.

شاهسوند با بیان اینکه میزان پُر بودن سدهای آبشینه و اکباتان برابر ۶ درصد است، حجم فعلی سد شیرین سو، نعمت آباد و شنجور را به ترتیب برابر ۲۲ درصد، ۲۱ درصد و هفت درصد اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجم سد سرابی در حال حاضر برابر ۲.۵ میلیون مترمکعب و درصد پُر بودن آن برابر ۲۷ درصد است، اظهار کرد: ورودی سد کلان برابر ۵۰۰ لیتر در ثانیه و خروجی آن برابر ۲۵۰ لیتر در ثانیه است که هم اکنون شاهد پرُ بودن ۸۶ درصدی این سد با حجم فعلی ۳۹ میلیون مترمکعبی آن هستیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha