۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
صعود اونس طلا تا مقاومت ۱۹۰۰ دلار

صعود اونس طلا تا مقاومت ۱۹۰۰ دلار

طلا یک هفته ای هست که در کانال ۱۸۰۰ دلار روندی صعودی پیدا کرده و در شرایط کنونی به محدوده ۱۸۶۰ دلار هم خود را رسانده و به نظر می رسد این روند صعودی تا محدوده ۱۹۰۰ دلار ادامه داشته باشد.

بازار؛ گروه بورس: طلا یک هفته ای هست که در کانال ۱۸۰۰ دلار روندی صعودی پیدا کرده و در شرایط کنونی به محدوده ۱۸۶۰ دلار هم خود را رسانده و به نظر می رسد این روند صعودی تا محدوده ۱۹۰۰ دلار ادامه داشته باشد و بعد از آن به سطح مقاومتی برخورد کند و اگر تقاضا برای طلا در بازار جهانی همچنان زیاد باشد و دولت ها هم از این روند صعودی قیمت انس حمایت کنند به طور قطع انس به سادگی تا محدوده بالای ۲ هزار دلار هم می رسد.

صعود اونس طلا تا مقاومت ۱۹۰۰ دلار

در حال حاضر مهمترین فاکتور که روند صعودی قیمت طلا را مورد تایید قرار می دهد تثبیت قیمت انس در کانالی است که سقف آن حدود ۲۱۰۰ دلار است و اگر روند افزایش قیمت سایر کامودیتی ها همچن مس، آلومینیوم و ... ادامه دار شود حتما طلا هم بالای ۲ هزار دلار قرار می گیرد.

شیوع ویروس اومیکرون منجر شده بار دیگر چشم انداز مثبت اقتصاد جهانی در هاله ای از ابهام فرو برود به همین دلیل سرمایه گذاران همچنان محتاطانه به آمارهای رشد اقتصادی که موسسه های مطالعاتی اعلام کرده اند نگاه می کنند و ترجیح می دهند که سرمایه های خود را در بازار طلا حفظ کنند

از طرف دیگر شیوع ویروس اومیکرون منجر شده بار دیگر چشم انداز مثبت اقتصاد جهانی در هاله ای از ابهام فرو برود به همین دلیل سرمایه گذاران همچنان محتاطانه به آمارهای رشد اقتصادی که موسسه های مطالعاتی اعلام کرده اند نگاه می کنند و اگر اقتصاد جهانی نتواند همچنان عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا را مهار کند قیمت طلا هم رشد خواهد کرد.

در شرایط کنونی بازار طلا در ایران کمی تحت تاثیر مذاکرات برجام و نوسانات احتمالی آن قرار گرفته، به طوری که در هفته های اخیر قیمت طلا در ایران افت داشته است، در حالی که انس جهانی روندی صعودی داشته و پیش بینی ها هم همچنان تاکید بر ادامه افزایش قیمت ها دارد.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha