۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
جذب نشدن ۴۰۰ تن برنج سهمیه  استان صحت ندارد| توزیع ۱۷۰ تن برنج تایلندی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

جذب نشدن ۴۰۰ تن برنج سهمیه استان صحت ندارد| توزیع ۱۷۰ تن برنج تایلندی

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جذب نشدن ۴۰۰ تن برنج سهمیه ای صحت ندارد، گفت: ۳۷۵  تن برنج هندی و ۱۷۰ تن برنج تایلندی هم اکنون در دست توزیع است.

به گزارش خبرنگار بازار، در تاریخ ۲۴ بهمن ماه در خبری به نقل از سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در رسانه‌ها منتشر شد که وی در کارگروه تنظیم بازار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سهمیه خراسان جنوبی از برنج تنظیم بازار حدود ۴۰۰ تن در انبار سازمان غلات مانده و جذب نشده است، گفته است این ظلم در حق مردم خراسان جنوبی است که باید همان برنج را امروز به قیمت جدید بخرند، چرا این برنج ها از انبار خارج نشده است؟

واکنش‌ها به یک خبر
انتشار این خبر در بین اذهان گلایه هایی را در فضای مجازی و حقیقی مطرح کرد و مردم معتقد بودند که چرا در این شرایط سخت اقتصادی نباید کالاهای اساسی سهمیه ای جذب شود.

وحید ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: در حوزه کالاهای اساسی جذب کالا با جهاد کشاورزی است و ما تنها وظیفه توزیع را داریم و در این راستا موضوع را باید از سازمان جهاد کشاورزی پیگیر شوید.

مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: خبر جذب نشدن ۴۰۰ تن برنج سهمیه‌ای در خراسان‌جنوبی صحت ندارد و به نظر من پخش چنین اخباری یک نوع بی تقوایی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قبل از نشر یک خبر باید از صحت آن مطمئن شویم، بیان کرد: در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان نیز موضوع مورد بررسی قرار گرفت و صحت نداشتن آن تأیید شد.

وضعیت توزیع گوشت و برنج
جعفری با بیان اینکه ۷۵۰ تن برنج سهمیه استان بوده است، گفت: از این میزان ۳۷۵ تن برنج هندی توزیع و ۳۷۵ تن برنج هندی دیگر و ۱۷۰ تن برنج تایلندی نیز در دست توزیع است تا نیاز هم استانی های عزیز برطرف شود.

وی در مورد گوشت توزیع شده در خراسان جنوبی نیز گفت: ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد و ۴۰ تن گوشت مرغ نیز در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر پرهیز از سیاه نمایی و ضرورت تحقیق و بررسی از صحت اخبار یادآور شد: نباید با پخش برخی از اخبار نادرست موجب ناامید کردن مردم در شرایطی که جامعه نیاز به تزریق امید و نشاط دارد، شویم.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha