۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
۷ میلیارد تومان برای تکمیل کارخانه نوآوری اردبیل اختصاص یافت
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

۷ میلیارد تومان برای تکمیل کارخانه نوآوری اردبیل اختصاص یافت

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با تأمین هفت میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور، قرار است در سال آینده کارخانه نوآوری به بهره‌برداری برسد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سطح کشور ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ شرکت در شهرهای مختلف و مابقی در تهران متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: باید بخش عظیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استقرار پیدا کنند که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل قرار است بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل تولید محصول خود را در این شهرک‌ها آغاز کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ارائه مشاوره به شرکت‌های نوآور و خلاق را یادآور شد و گفت: با هدف راه‌اندازی این شرکت‌های خلاق و نوآور سعی بر این است تا از ظرفیت و توانمندی شهرک‌های صنعتی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استفاده شود.

ابراهیم‌پور به فعالیت ۱۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ۳۳ شرکت فناور و نوآور در استان فعالیت می کنند که تنوع حوزه فعالیتی آنها را نیز شاهد هستیم.

وی از معرفی ۲۰ شرکت دانش‌بنیان برای بهره‌مندی از تسهیلات بانک تجارت به مبلغ ۶۸ میلیارد تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار است این تسهیلات با نرخ سود پایین از محل تبصره ۱۸ پرداخت شود اما بانک تجارت همکاری خوبی را با پارک علم و فناوری ندارد.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در جهت تسهیل این فرآیند و بهبود پرداخت تسهیلات سعی بر این است تا از طریق مدیران عامل بانک‌ها به صورت کشوری درخواست‌ها و تقاضاها مورد بررسی قرار گرفته و تاکید بر پرداخت سریع این منابع باشد.

وی از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل کارخانه نوآوری در اردبیل خبر داد و بیان کرد: این پروژه در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

ابراهیم‌پور ادامه داد: برای احداث و راه‌اندازی پردیس کشاورزی در مغان مجوزهای قانونی صادر شده و انتظار می رود با همکاری کشت و صنعت مغان و پارس پردیس‌های کشاورزی در این ۲ شرکت با هدف تولید بذر و محصولات کشاورزی به انجام برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از راه‌اندازی برج فناور در استان خبر داد و گفت: در این زمینه نیز با مسئولان استانی و کشوری هماهنگی های لازم انجام شده تا هر چه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha