۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
آغاز ساخت مسکن فعلا نغمه های سر شب دولت است| مقاوم سازی ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی
معاون رییس‌جمهور:

آغاز ساخت مسکن فعلا نغمه های سر شب دولت است| مقاوم سازی ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی

مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه آغاز ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شش ماهه نخست دولت سیزدهم فعلا نغمه های سر شب است، گفت: ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری در مراسم افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی و آغاز اعملیات اجرایی ۴۰۰ واحد مسکونی در گرمدره تهران با تاکید بر اینکه آغاز ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شش ماهه نخست دولت سیزدهم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعلا نغمه های سر شب است گفت: تعداد ساخت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزایش پیدا می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه تعداد ساخت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن افزایش پیدا می‌کند و دولت تمام قد برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ایستاده است اظهار داشت: دولت سیزدهم مقرر کرده است که بر اساس وطیفه خود سالانه یک میلیون واحد مسکونی طراحی ، اجرا و تامین کند که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد که این آمار و ارقام نشان می دهد که فقز یک دستگاه اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اجرا و تکمیل خواهد کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه دو موضوع مهم در ابتدای کار دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفت و طبق گفته رییس جمهوری در گام اول دو موضوع حفظ جان مردم و همچنین بهبود وضعیت معیشتی با فوریت در اولویت قرار گرفت ادامه داد: بزرگترین منابع در اختیار کشور جوانان نخبه کشور هستند و مهمترین سرمایه کشور داشتن روحیه جهادی جوانان این مرز و بوم است. بنابراین بنیاد مسکن به عنوان یکی از موسساتی که امام راحل آنرا ایجاد کرد توانسته است به اهداف بزرگی دست یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: در ابتدای دولت سیزدهم ویروس منحوس و چموش کرونا آنچنان تاخت و تازی در کشور به راه انداخته بود که امان را از همه گرفته بود اما با مدیریت مطلوب و تمسک به ذات اقدس الهی، امکانات مهیا شد و امروز با مدیریت این بیماری، وحشت کنار رفته است و به رغم هجوم بی‌سابقه به کشور تعداد بستری‌های کرونایی به شدت کاهش یافته و تلفات ناشی از ویروس کرونا هم سیر نزولی دارد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای بهبود معیشت مردم و اینکه دولت در این حوزه چند زیربرنامه دارد که در این مراسم من فقط به بحث تحول و تولید در حوزه مسکن می‌پردازیم گفت: در سال های ۷۴ و ۷۵ که فرماندار بودم در شرق خراسان جنوبی امروزی زلزله ۶ ریشتری در شهرستان قائنات رخ داد که تعدا قابل توجهی واحد مسکونی تخریب شد وتعداد زیادی نیز تلفات جانی داشتیم اما امروز با اقدامات خوبی که انجام شده است این زلزله با همین شدت تعداد کمتری به واحدهای مسکونی می تواند آسیب بزند.

مرتضوی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از موسسات حضرت امام اقدامات بزرگی انجام داده است و امروز می توانیم بگوییم که ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است و شاهد آن هستیم که با وقوع زلزله‌ها در روستاهای کشور میزان تلفات جانی و مالی به شدت کاهش پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha