۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
 ایجاد تحول اساسی در واردات و صادرات ریلی
مدیرعامل راه آهن عنوان کرد

ایجاد تحول اساسی در واردات و صادرات ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملیاتی شدن و افتتاح بندر خشک آپرین پس از استقرار گمرک گفت: آپرین به زودی به هاب ریلی مرکز کشور تبدیل شده و تحولی اساسی در واردات و صادرات ریلی کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند راه‌اندازی و آغاز به کار راهبردی‌ترین بندر خشک، شاهراه شریانی و هاب بار ریلی کشور، از مرکز لجستیک ریلی آپرین بازدید به عمل آورد.

صالحی با حضور در مرکز لجستیک راه آهن آپرین، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و با تعیین زمان‌بندی مشخص، دستورات لازم را جهت آماده‌سازی نهایی و افتتاح این پروژه صادر کرد.

وی با اشاره به عملیاتی شدن و افتتاح بندر خشک آپرین پس از استقرار گمرک تأکید کرد: به خواست خدا و زحمات شرکت راه‌آهن، آپرین به زودی به هاب ریلی مرکز کشور تبدیل شده و تحولی اساسی در واردات و صادرات ریلی کشور ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طی این بازدید، زیرساخت و ابنیه مرکز لجستیک راه آهن آپرین را کاملا آماده استقرار گمرک کشور دانست و دستورات لازم برای تحویل اماکن و دیگر امور به گمرک را صادر کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان این بازدید، همچنین دیدار صمیمانه‌ای با کارکنان شاغل در مرکز لجستیک راه آهن آپرین داشت و مسایل جاری در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است؛ مرکز لجستیک راه آهن آپرین مساحتی حدود هزار هکتار دارد. مطابق سند آمایش لجستیک کشور و توافقات انجام گرفته مقرر شده بود تا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اختصاص زمین و ساخت ابنیه جهت استقرار گمرک اقدام و متعاقبا گمرک نیز با حضور و استقرار در این محل، فعالیت خود را آغاز کند که در این راستا شرکت راه‌آهن، زمینی محصور به مساحت ۶۰ هکتار را به گمرک اختصاص داده است و هم‌اکنون این محل با انبارهای مسقف جهت انبار کالا، دوربین‌های نظارتی، ساختمان مدیریت و کارکنان و دیگر لوازم مورد نیاز، آماده بهره برداری است.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha