۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۱
طرح تأمین مالی زنجیره‌ای منجر به توسعه کسب و کارها می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح تأمین مالی زنجیره‌ای منجر به توسعه کسب و کارها می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی نیازمند طرح‌هایی مانند طرح تأمین مالی زنجیره‌ای هستیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حجت‌الله فیروزی پوربادی، با بیان اینکه طرح تامین مالی زنجیره‌ای می‌تواند به تسهیل دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی کمک کند، گفت: بخشی از جامعه ما در شرایطی قرار دارد که در بحث سرمایه‌گذاری و چه در بحث اشتغال و چه برای اداره زندگی به وام و تسهیلات بانکی نیاز دارند. سختی‌های سال‌ها و ماه‌های اخیر باعث شده تا مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شود.

وی افزود: امروز اگر ما اعتقاد داریم که باید به سرمایه‌گذاری در داخل کشور تکیه کنیم و به این سرمایه‌گذاری بها دهیم باید تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها در نظر گرفته شود. به عبارت بهتر لازمه سرمایه‌گذاری داخلی و رشد و شکوفایی اقتصادی در گرو همراهی بانک‌ها با دولت و مردم است و تا زمانی‌که اقدامات بانک‌ها هدفمند نباشد و در راستای حمایت از تولید و هدایت نقدینگی نباشد، سرمایه‌گذاری داخلی صورت نخواهد گرفت.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفتک با تسهیلات می‌توان کار و اشتغال ایجاد کرد. به باور من باید این طرح به سهولت دسترسی بنگاه ها به تامین مالی اعتباری، منجر شود در غیر این‌صورت هیچ کارایی و کارکردی نخواهد داشت.

فیروزی بیان کرد: بانک‌ها باید براساس سیاست ابلاغی رئیس جمهور عمل کنند و همکاری‌های لازم با صنایع، مشاغل، واحدهای تولیدی، تعاونی‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک داشته باشند تا نیازهای تسهیلاتی مردم تأمین شود و طرح تأمین مالی زنجیره‌ای قطعاً این هدف را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر این مطلب که مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی با حرف و شعار حل نمی‌شود و نیازمند طرح‌هایی مانند طرح تأمین مالی زنجیره‌ای هستیم، گفت: حمایت از تولید و اشتغال یک امری واجب و ضروری به حساب می‌آید و بانک‌ها می‌توانند پیشانی تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه توسعه کسب و کار باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر طرحی که بسترهای لازم برای بهبود شرایط و توسعه اقتصادی را فراهم کند مورد حمایت نمایندگان مجلس قرار دارد و ما هم از چنین طرح‌هایی حمایت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha