۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبرسانی به همدان
از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء صورت گرفت؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبرسانی به همدان

همدان - استاندار همدان از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ادامه سفرهای خود به تهران برای پیگیری‌ مشکلات و در راستای تحقق مطالبه چندساله مردم با محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) دیدار و گفت‎وگو کرد که خروجی این دیدار، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان بود.

استاندار همدان در این نشست با تشریح وضعیت این طرح گفت: این طرح پس سه سال وقفه از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تاکنون با گذشت ۱۴ سال هنوز به پایان و بهره‌برداری نرسیده است.

قاسمی‌فرزاد گفت: در ابتدا قرار بود این پروژه در مدت سه سال و در سال ۸۹ به بهره‌برداری برسد که عدم تخصیص اعتبار و تأمین منابع مالی و عدم پیگیری‌های جدی، سبب شد پروژه در مقطعی از سال‌های گذشته با تعطیلی و کند شدن روند اجرایی مواجه شود.

وی ادامه داد: تا اواخر سال ۹۱ پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان مشکلات بسیاری از نظر اعتبار و معضلات تملک زمین داشت و همین عوامل سبب شده بود تا پروژه پیشرفت فیزیکی اندکی داشته باشد.

وی با اشاره به میزان مصرف آب آشامیدنی مردم همدان گفت: با توجه به افت سطح آب‌های زیرزمینی و کسری مخازن، کاهش آب دهی چاه‌ها، خشک شدن قنوات، افت کیفیت منابع آب زیرزمینی، کاهش آب تالاب‌ها، نشست زمین و ایجاد فروچاله‌ها که از پیامدهای منفی کم‌آبی است و میزان مصرف آب آشامیدنی مورد نیاز، تکمیل این طرح برای تامین آب پایدار اهمیت بسیار زیادی دارد.

استاندار همدان گفت: تامین موقت و مقطعی آب از طریق برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، پاسخگوی نیاز استان نیست و پیامد نامطلوبی را در آینده خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha