۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
زنجان به لحاظ سدسازی عقب‌افتاده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

زنجان به لحاظ سدسازی عقب‌افتاده است

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که به لحاظ سدسازی عقب‌افتادگی‌هایی را دارد، گفت: این عقب‌افتادگی‌ها با تکمیل سدهای نیمه‌تمام جبران شود.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت سدسازی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان جزو استان‌هایی است که به لحاظ سدسازی عقب‌افتادگی‌هایی را دارد، به همین خاطر برنامه‌ریزی شده است تا این عقب‌افتادگی‌ها با تکمیل سدهای نیمه‌تمام جبران شود.

وی از تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد تالوار با پیگیری مسئولان و نماینده خدابنده خبر داد و اظهار داشت: بخشی از شبکه انتقال نیز محقق شده است و شهرهای گرماب، زرین‌رود، قیدار و کرسف و نیز روستاهای مسیر از اهداف آب‌رسانی سد تالوار به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، همچنین با یادآوری اینکه تامین آب پتروشیمی زنجان نیز در حد شرب و بهداشت از سد گلابر خواهد بود، ادامه داد: اما در خصوص تامین آب خط تولید این صنعت هنوز برنامه‌ریزی نشده، هر چند اولویت اول وزارتخانه در این خصوص، استفاده از پساب است.

افشاری در ادامه گریزی به وضعیت تامین آب باغ‌شهرها در استان زد و اظهار کرد: تا به امروز به نام باغ‌شهر برای تامین آب به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه نشده و اکثر این زمین‌ها دارای چاه آب است که به عنوان باغ‌شهر این زمین‌ها تفکیک شده و حتی برخی از این زمین‌ها شناسنامه‌دار نیستند.

وی ابراز داشت: تاکید امروز این است که زمین دیم به هیچ عنوان نباید تبدیل به زمین آبی شود، به همین خاطر توسعه نیافتن و ارتقای کیفی اراضی فعلی جزو خطوط قرمز است.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha