۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت در استان فارس
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد؛

سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت در استان فارس

شیراز- سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت در استان فارس خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روبط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در فارس، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آئین افتتاح بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در شهرستان نی ریز، توسعه زیرساخت‌های ملی و بالندگی کشور را نتیجه مجاهدت و رشادت‌های شهدا و ایثارگران دانست و گفت: سال ۱۳۹۴، وزیر وقت بهداشت، لیستی از بیمارستان‌های موردنیاز در مناطق مختلف کشور را در اختیار ستاد اجرایی قرار داد.

وی افزود: از موارد مطرح شده در آن لیست، مشارکت در ساخت ۱۴ بیمارستان، شامل دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در ۱۱ استان کشور به تایید رسیده و بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، دوازدهمین بیمارستان از این مجموعه محسوب می‌شود، که به مرحله بهره برداری رسیده است.

نوروزی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شبکه بهداشت و درمان نی ریز و مسوولان محلی برای بهره برداری از این خدمت جدید، نسبت به تامین مبلغ چهار میلیارد تومان دیگر برای کمک به تجهیز این بیمارستان، اعلام آمادگی کرد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعلام گزارشی از اقدامات این ستاد در استان فارس طی سال‌های اخیر، از هفت هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و زیرساختی در این استان خبر داد.

نوروزی گفت: این اعتبار در ایجاد هشت طرح بنگاه محور، هشت طرح اشتغال محور، ۱۵طرح تسهیلات محور، ۲ طرح کارگاهی و اجرای ۹۲۸ طرح عمرانی و زیربنایی صرف شده و هم اکنون نیز ۵۰۳ پروژه عمرانی و زیربنایی در دست اجرا است که در این اقدام تلاش شده تا در کنار توسعه زیرساخت ها، مساله اشتغالزایی نیز ساماندهی شود.

وی افزود: مردم ایران در استان‌های مختلف کشور، با اقتدار پای انقلاب ایستاده اند و فداکاری کرده اند و هرچه تلاش کنیم، نمی‌توانیم قدردان این پایمردی باشیم.

تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا
عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز در این آئین با اشاره به وضعیت سلامت شهرستان نی ریز در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، گفت: اکنون به برکت خون شهدا و تحمل بیش از چهل سال تحریم، با همت جوانان این مرز و بوم و تلاش‌های جهادی، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته ایم.

حمیدرضا جشمیدی با اشاره به توانمندی ایران در دستیابی به تکنولوژی تولید واکسن کرونا، از تولید ۵۰میلیون دز واکسن کرونا در بنیاد ملی برکت خبر داد و گفت: در مسیر دستیابی به این موفقیت‌های ملی، هزینه‌های گزافی داشته ایم و شهدای بسیاری جان خود را فدا کرده اند.

آئین افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهدای سلامت نی‌ریز صبح سه‌شنبه ۲۶ بهمن و همزمان با میلاد مسعود امام علی (ع) با حضور مسئولان ملی و استانی، برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha