۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
پیشرفت ۶۴ درصدی طرح اضطراری آبرسانی از سد تالوار به همدان
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد؛

پیشرفت ۶۴ درصدی طرح اضطراری آبرسانی از سد تالوار به همدان

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان از پیشرفت ۶۴ درصدی طرح اضطراری آبرسانی از سد تالوار به همدان و تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای همدان، محمد ضروری با بیان اینکه اولویت شرکت آب منطقه ای و اولویت استان همدان پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان است، پروژه ای که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۸۳ مصوب و مطالعات آن تا سال ۱۳۸۶ به طول کشیده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۸۶ آغاز شد اما به دلیل مشکلات و مسائل مالی که وجود داشته تاکنون به نتیجه نرسیده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان به بازدید وزیر نیرو از پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه آبرسانی به همدان در قالب طرح اضطراری آبرسانی از تالوار به همدان مطرح و کارگاه و پروژه آن فعال است.

وی گفت: امیدواریم که برنامه زمانبندی این پروژه به نحوی باشد که برای تابستان بتوانیم پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر اینکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح ۶۴ درصد است، ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا پایان سال ۱۳۹۹ برابر ۳۰۲ میلیارد تومان، اعتبار مصوب آن برای سال جاری برابر ۷۸ میلیارد تومان و اعتبار تخصیصی آن برابر ۶۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه درنتیجه پیگیری های به عمل آمده، ۳۰۰ میلیاردتومان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان اختصاص یافت، عنوان کرد: در مجموع، پیش روی این طرح نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha