۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
جوایز ایده های برتر رویداد شتاب استاد علی اصغر کیهانی اهدا شد

جوایز ایده های برتر رویداد شتاب استاد علی اصغر کیهانی اهدا شد

جوایز ایده های رویداد شتاب (استار تاپی) استاد علی اصغر کیهانی به محققان حوزه تولید بتن، مصالح نوین و کار آفرینی در حوزه ساختمان عصر روز گذشته اهدا شد.

به گزارش خبرنگار بازار مراسم اهدای جوایز ایده های رویداد شتاب (استار تاپی) استاد علی اصغر کیهانی به محققان حوزه تولید بتن، مصالح نوین و کار آفرینی در حوزه ساختمان عصر روز گذشته با حضور خود استاد کیهانی، بنیان گذار دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو و پدر صنعت نوین بتن ایران، قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، اساتید و دانش آموختگان این مرکز در سالن همایش شهید یدالله غفورزاده کرج برگزار شد.
علی عمران روزبان، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امیرالمؤمنین علی (ع) و روز پدر، مطرح کرد: این مرکز که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد، علاوه بر فعالیت در حوزه صنعت و ساختمان و موارد علمی، آموزشی و پژوهشی، استارت آپ های فعالی را در زمینه ساختمان طراحی و اجرا می کند و در تلاش است با اجرای این استارت آپ ها، ایده های دانشجویان فعال در حوزه های مختلف را کشف و به صنایع معرفی کند.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو بیان کرد: در صدد برآمدیم استارت آپی را خلق، طراحی و اجرا کنیم که ماندگار باشد و هر ساله بتوانیم با اجرای آن، به گونه ای از زحمات دکتر کیهانی، بنیان گذار این مرکز قدردانی کنیم.
علی اصغر کیهانی، بنیان گذار دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو نیز در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام علی (ع) گفت: با توجه به اینکه پدربزرگم حدود ۹۰ سال پیش مدرسه دخترانه و پسرانه، مسجد و آب انبار ساخته بود، دوست داشتم اقدامات او پابرجا باشد و من هم بتوانم گامی در راستای پیشرفت جامعه بردارم.
وی بیان کرد: به لطف خدا موفق شدم و به یکی از آرزوهایم که تاسیس دانشگاه علمی کاربردی بود رسیدم. اکنون دوست دارم دانشجویانمان صادق و انسان باشند؛ رمز موفقیت، انسان بودن است. شما دانشجویان می توانید رکنی از مملکت باشید که قطعا این گونه خواهد شد.
اصغر کشت کار، قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک این ایام عنوان کرد: ا برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه دشوار است اما مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ایران فریمکو برخاسته از دل صنعت است و کارکنان آن همواره در حال تلاش هستند که امید است نتیجه این تلاش ها اشتغال همه فارغ التحصیلان در حرفه و رشتهن تخصصی آن ها باشد.
قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه اساتید، نخبگان کشور و سرمایه های ملی و بین المللی هستند و به ازای هر استاد دانشگاه یک سرمایه کنار گذاشته می شود، افزود: در کشور ما برخی از این سرمایه های انسانی که از نظر فکری در بالاترین طبقه اجتماعی قرار دارند، گاهی مجبور می شوند برای ارتقای خود اقداماتی را انجام دهند که شاید ثمره چندانی نداشته باشد.
کشت کار ادامه داد: همیشه آرزو می کردم ای کاش به جای تهیه مقالات پایان نامه ای در مقاطع دانشگاهی، ساخت کارخانه و اشتغال زایی در دستور کار قرار می گرفت که اگر این مسیر پیش روی دانشجویان و اساتید کشور بود، امروز دکتر کیهانی های زیادی داشتیم.

گفتنی است که‌ در نخستین رویداد شتاب (استارت آپ) استاد علی اصغر کیهانی بدواً بیش از ۴۰ ایده معرفی شد که در طی فرآیند غربالگری و مونیتورینگ تعداد ۱۲ ایده نهائی برای ارائه برگزیده شدند.

محورهای این رویداد در زمینه تولید بتن و مصالح نوین و کارآفرینی در حوزه ساختمان و همچنین استاندارد سازی تولید، توزیع ، مصرف مصالح در ساختمان ها و نرم افزارهای هوشمند بود.
در این رویداد ایده‌های قابل تجاری‌سازی در دو محور تولید و صنایع جانبی، تبدیلی به رقابت پرداختند که درنهایت ۳ طرح برگزیده انتخاب و بعنوان ایده‌های برتر مورد حمایت و تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha