۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
پمپاژهای پایین دست سد سیمره در یک دوره ۲۴ ماهه ساماندهی می شوند
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس:

پمپاژهای پایین دست سد سیمره در یک دوره ۲۴ ماهه ساماندهی می شوند

ایلام- علیزاده، نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به اینکه پمپاژ های پایین دست سد سیمره در یک دوره ۲۴ ماهه ساماندهی می شوند، گفت: سد تنظیمی سیمره به زودی نهایی می شود.

بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت سد تنظیمی سیمره در بین شهرستان های بدره و دره شهر و این مطالبه به حق، خواستار چاره اندیشی اساسی در باب این پروژه شد.

وی گفت: مقرر شده مقدمات لازم برای مطالعات تکمیلی این پروژه توسط شرکت مهاب قدس انجام و در فرودین ماه ۱۴۰۱ جلسه ای مربوط به نهایی کردن این امر با مقامات مربوطه برگزار شود.

علیزاده اضافه کرد: هم چنین همزمان مقرر شده شرکت آب و نیروی ایران نسبت به انجام مطالعات مربوط با ساماندهی رودخانه و پمپاژهای پایین دست سیمره تا منطقه ماژین در یک دوره ۲۴ ماهه، هم کار مطالعه و هم اجرای آن صورت پذیرد که علاوه بر آن شرکت آب منطقه ای استان موظف شد نسبت به تعیین حریم و بستر رودخانه اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با اشاره به تاکید وزیر نیرو برای احداث نیروگاه تلمبه ذخیره سیمره، تصریح کرد: احداث این نیروگاه در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده و از مسئولان امر درخواست داریم اهتمام ویژه ای با توجه به مشوق های وزارت نیرو در این زمینه، داشته باشند.

علیزاده اضافه کرد: در این زمینه نیز مقرر شده تا سه ماه آینده موضوع فراخوان برای تعیین سرمایه گذار این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم دره شهر، دهلران، بدره و آبدانان در مجلس با اشاره به اخذ تخصیص آب از عقبه سد کرخه برای اراضی منطقه کلات مورموری و هم چنین از رودخانه سیمره برای دشت دولگلاب،افزود: تسریع در اتمام مطالعات سد ورگر و هم چنین انتخاب پیمانکار و اخذ ماده ۲۳ برای این پروژه ضروری است.

علیزاده با تاکید بر تسریع در روند پروژه های سدهای سیکان و میمه موسوم به پروژه های اولویت دار وزارت نیرو، افزود: ۵۰ واحد مسکونی روستای تلخاب به دلیل رانش زمین در کنار سد سیمره نیازمند جابجایی هستند.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha