۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کاخ سفید به دنبال احیا مشاغل کوچک

کاخ سفید به دنبال احیا مشاغل کوچک

دولت آمریکا به مشاغل کوچک که بر اثر سرایت ویروس کرونا دچار ورشکستگی شده اند ۱۶۸ میلیارد دلار وام اعطا می کند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، بر اساس آخرین تصمیم دولت آمریکا، ۶۶۱ هزار مورد اعطای وام به دلیل پاندمیک شدن ویروس کرونا به مشاغل کوچکی تعلق میگیرد که با بیکاری مواجه شده اند.

به این ترتیب مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کولار در روز جمعه اعلام کرد: با اعطای وام به مشاغل کوچک موافقت شده است و در حدود ۱۶۸ میلیارد دلار تسهیلات برای این مشاغل در نظر گرفته شده است.

در حدود ۲.۳ تریلیون دلار بسته محرک مالی توسط دولت آمریکا در ماه گذشته به تصویب رسیده است که بخشی از آن مختص به مشاغل کوچک کم درآمدی است که بابت کرونا دچار ورشکستگی شده اند.

این اقدامات حمایتی آمریکا موجب شد بازار این کشور در آخرین ساعات معاملاتی آخرین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شوند.

به این ترتیب، شاخص اس اند پی با رشد ۱.۴ درصدی رو به رو شد و داوجونز نیز ۱.۲ درصد مثبت شد.

 در حالی که در بازارهای اروپایی فوتسی لندن توانست با رشد ۲.۹ درصدی مواجه شود، کک فرانسه افزایش ۱.۴ درصدی را شاهد بود و داکس آلمان نیز ۲.۲ درصد مثبت شد.

در بازارهای آسیایی، نیکی ژاپن ۰.۷ درصد افزایش را به نام خود به ثبت رساند. هنگ سنگ در هنگ کنگ ۱.۳ درصد رشد کرد و شاخص شانگهای چین با سقوط ۱.۰۴ درصدی مواجه شد در حالی که شاخص اس اند پی در بورس بمبئی با رشد هیجان انگیز ۴.۲ درصدی معاملات را خاتمه داد.

کد خبر: ۱۳٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha