۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
بازار ۱۶۰میلیارد دلاری تجهیزات کشاورزی تا پایان ۲۰۲۲| عربستان و امارات؛ بازارهای قابل توجه خاورمیانه
تحلیل بازار جهانی تجهیزات کشاورزی تا ۲۰۳۲

بازار ۱۶۰میلیارد دلاری تجهیزات کشاورزی تا پایان ۲۰۲۲| عربستان و امارات؛ بازارهای قابل توجه خاورمیانه

در حالی که پیش بینی شده ارزش بازار جهانی تجهیزات کشاورزی تا پایان ۲۰۲۲ از ۱۶۰ میلیارد دلار عبور می کند، کارشناسان معتقدند: تا ۱۰ سال آینده بیشترین تقاضای بازار برای انواع تراکتورها خواهد بود.

بازار؛ گروه کشاورزی: از جمله مواردی که به افزایش تولید و توسعه صنعت کشاورزی جهان کمک می کند بحث مکانیزه کردن کشاورزی است و در این راستا شرکت های بزرگی در برخی کشورهای مطرح سعی دارند با ارائه جدیدترین تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی بخش بیشتری از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهند. از سوی دیگر با افزایش جمعیت جهانی و مطرح شدن تامین امنیت غذایی جهانی، شاهد هستیم که کشورهای مختلف سرمایه گذاری های بسیاری در این حوزه می کنند و این امر خود عاملی برای پویایی بیش از گذشته بازار جهانی تجهیزات کشاورزی محسوب می شود.

بر اساس داده های آماری منتشر شده ارزش بازار جهانی تجهیزات کشاورزی تا ۲۰۳۲ به بیش از ۲۳۷ میلیارد دلار می رسد

ارزش بازار تجهیزات کشاورزی تا پایان ۲۰۲۲ از ۱۶۰ میلیارد دلار عبور می کند
بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده، کارشناسان بازاری به بزرگی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ برای انواع تجهیزات کشاورزی پیش بینی کرده اند.

از سوی دیگر بر اساس داده های آماری منتشر شده بازار تجهیزات کشاورزی تا ده سال آینده رشدی ۴ درصدی را خواهد داشت و به این ترتیب تا سال ۲۰۳۲ بازاری به ارزش بالغ بر ۲۳۷ میلیارد دلار پیش روی تولیدکنندگان این حوزه خواهد بود.

تجزیه و تحلیل تقاضای تجهیزات کشاورزی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در مقابل چشم انداز آینده ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲
گزارشات جهانی منتشر شده می گوید: از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، بازار جهانی تجهیزات کشاورزی دستاوردهای قابل توجهی را به ثبت رسانده و به ارزش ۱۵۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید و به این ترتیب می توان گفتی رشدی ۴.۹ درصدی در مدت نامبرده داشته است.

کارشناسان می گویند: انتظار می رود افزایش مکانیزاسیون در بخش کشاورزی همراه با افزایش درآمد کشاورزان عامل اصلی رشد بازار تجهیزات کشاورزی باشد. از سوی دیگر شرایط آب و هوایی مساعد برای تولید مواد غذایی و حمایت دولت ها و همچنین اعمال طرح‌ های معافیت از مالیات نیز به نفع رشد بازار تمام می شود.

کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند: رباتیک‌ های کشاورزی پیشرفته از نظر فناوری، مانند تراکتورهای خودران و پهبادهای پرنده برای کمک به کشاورزان برای تولید غذا با هزینه‌ های کم برای برآوردن تقاضای فزاینده برای غذا، چشم‌ انداز بهتری برای رشد بازار در دوره پیش‌ بینی‌ شده باشد. با توجه به این عوامل، پیش‌ بینی می‌شود که بازار جهانی تجهیزات کشاورزی در سال‌ های آینده شاهد رشد بالایی باشد و تا سال ۲۰۳۲ به بالای ۲۳۷.۰۸ میلیارد دلار برسد.

در سال ۲۰۲۱ ارزش بازار تجهیزات کشاورزی در منطقه خاورمیانه و آفریقا بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده است

چه چیزی باعث افزایش تقاضا برای تجهیزات کشاورزی در کشورهای خاورمیانه و آفریقا می شود؟
بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ ارزش بازار تجهیزات کشاورزی در منطقه خاورمیانه و آفریقا بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده است. این در شرایطی است که انتظار می رود این بازار تا ده سال آینده در این منطقه رشدی ۲ درصدی داشته باشد و به گفته کارشناسان جهانی، «آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و امارات» از بازارهای قابل توجه در منطقه خواهند بود.

کارشناسان معتقدند: کشورهای خشک و نیمه خشک خاورمیانه با بارندگی کم و متغیر احتمالاً شاهد افزایش تقاضا برای تجهیزات آبیاری و فرآوری محصولات زراعی در دوره پیش بینی خواهند بود.

از سوی دیگر انتظار می رود افزایش سرمایه گذاری چین در کشورهای آفریقایی باعث تقویت بخش کشاورزی منطقه شود. به طوری که گسترش تجاری اخیر گروه نیو هوپ که یک شرکت سرمایه گذاری مطرح در حوزه تجهیزات کشاورزی محسوب می شود، در مصر یکی از این موارد است که نشان دهنده نفوذ فزاینده چین در منطقه است.

تاثیر تقاضای بالا برای مکانیزاسیون مزرعه بر رشد بازار تجهیزات کشاورزی ایالات متحده
گزارشات جهانی منتشر شده همچنین نشان می دهد: در سال ۲۰۲۱ ارزش بازار تجهیزات کشاورزی در ایالات متحده به عنوان یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان، بیش از ۳۵ میلیون دلار بوده و به این ترتیب انتظار می رود تا سال ۲۰۳۲ رشدی ۵ درصدی را تجربه کند.

کارشناسان می گویند: رشد بازار تجهیزات کشاورزی در این کشور عمدتاً ناشی از فراوانی زمین های کشاورزی بزرگ است که منجر به تقاضای زیاد برای مکانیزاسیون مزرعه شده است. علاوه بر این، منطقه شاهد افزایش استفاده از کمباین های هوشمند مجهز به ابزارهای نظارتی برای افزایش عملکرد مزرعه است.

عواملی مانند افزایش هزینه های نیروی کار، ادغام سیستم های رباتیک و سیستم های موقعیت یاب جهانی (GPS) در تراکتورها و دروگرها، افزایش تقاضا برای ماشین آلات با ظرفیت بالا به دلیل مزارع بزرگ و محبوبیت فزاینده ماشین های خودکششی همگی عامل رشد بازار منطقه محسوب می شود.

گزارشات جهانی حاکی از این است که بخش تراکتور بیشترین سهم درآمدی با بیش از ۳۰ درصد را نسبت به سایر تجهیزات کشاورزی به خود اختصاص داده است

تقاضا برای تراکتور در بالاترین سطح از سایر تجهیزات کشاورزی
گزارشات آماری جهانی حاکی از این است: بخش تراکتور بیشترین سهم درآمدی با بیش از ۳۰ درصد را نسبت به سایر تجهیزات کشاورزی به خود اختصاص داده است که به کمبود نیروی کار و جمعیت رو به رشد برای برآوردن نیازهای غذایی جهانی نسبت داده می شود.

از سوی دیگر به گفته کارشناسان به عبارتی تراکتور پیش نیاز افزایش بهره وری در صنعت کشاورزی است و از طرف دیگر ارتقای مکانیزاسیون مزارع و پذیرش فزاینده کشاورزی دقیق در مناطقی مانند آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین نیز رشد را تسریع کرده است.

کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند: ظهور تراکتورهای برقی یک چشم انداز رشد قابل توجه برای فعالان بازار باشد که این رشد به «مقرون به صرفه بودن همراه با ویژگی های سازگار با محیط زیست و کارایی بالای تراکتورهای برقی» نسبت داده می شود.

بازار ۵۸ میلیارد دلاری دروگرها تا سال ۲۰۳۲
کارشناسان بخش همچنین می گویند: بر اساس تحقیقات صورت گرفته برآورد شده است که ارزش بازار «دروگرها» تا سال ۲۰۳۲ به حدود ۵۸ میلیارد دلار برسد.

به عبارت دیگر پیش بینی شده است که بازار دروگرها از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ به میزان ۶ درصد رشد را به ثبت برساند. همچنین گفته می‌شود که نوآوری‌ ها در تجهیزات برداشت باعث رشد این بخش در چند سال آینده است و از سوی دیگر افزایش محبوبیت «کمباین های هوشمند و ادغام محرک های هوشمند در کمباین های موجود» نیز به رشد بازار کمک خواهد کرد.

علاوه بر این گزارشات جهانی حاکی از این است: بخش تجهیزات «توسعه زمین و آماده سازی بستر بذر» که شامل تراکتور و ماشین آلات تسطیح زمین می شود، بیش از ۲۰ درصد از سهم درآمد را تشکیل می دهد و انتظار می رود در طول دوره پیش بین شده یعنی از ۲۰۲۲ تا۲۰۳۲ رشدی ۵ درصدی را تجربه کند.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha