۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
رشد ۱۳ درصدی کسب و کارهای مجازی بانوان
دستیار معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

رشد ۱۳ درصدی کسب و کارهای مجازی بانوان

دستیار معاون اشتغال و کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: آمارها حاکی از رشد ۱۳ درصدی کسب و کارهای مجازی بانوان به نسبت سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع بررسی عملکرد و نقش فروشگاه های مجازی در ارتباط تلفنی با دکتر علی توسطی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف و دکتر فاطمه رستم خانی دستیار معاون اشتغال و کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

توسطی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد از واحدهای صنفی مشغول به فعالیت مجازی شده اند؟ گفت: آمارها در شرایط کنونی باثبات نیست چراکه تصمیمات بر مبنای شرایط تغییر می کنند اما فعالیت واحدهای صنفی در بستر مجازی شروع شده و امیدواریم که در آینده نیز ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف افزود: اصناف مدتها با همان ساختار و شاکله سنتی و بازاری کار کردند لذا هم اکنون که شرایط تغییر کرده نمی توان انتظار داشت که یک شبه خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

توسطی بر لزوم تقویت زیرساخت ها برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی تأکید کرد و گفت: نمی توان از یک حاجی بازاری که سواد قدیم خودش را دارد انتظار داشت خودش را با شرایط جدید کسب و کارها تطبیق دهد اما نسل جوان و تحصیلکرده ای که وارد بازار اینترنتی شده اند این شرایط را می پذیرند.

در ادامه این "گفت وگوی اقتصادی"، رستم خانی وضعیت فروشگاه های مجازی را در شرایط کنونی نسبت به سایر کسب و کارها مناسبتر ارزیابی کرد و اظهار داشت: از آنجایی که نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان نسبت به نرخ بیکاری عموم به مراتب بالاتر است لذا راه اندازی کسب و کارهای مجازی می تواند فرصت خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان به ویژه بانوان باشد.

وی معتقد است که شرایط کرونایی بهترین فرصت برای بانوانی است که از طرفی مسئولیت مادری و همسری دارند و از طرفی علاقمند به کمک به معیشت خانواده خود هستند.

دستیار معاون اشتغال و کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: آمارها حاکی از رشد ۱۳ درصدی کسب و کارهای مجازی بانوان به نسبت سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی در فضاهای عمومی و ۱۵ درصد نیز در فضاهای آموزشی فعالیت می کنند مطرح کرد: می توان این درصد را به ویژه در شرایط کرونایی کشور و محدودیت های حضور در فضای فیزیکی افزایش داد.

رستم خانی با اشاره به وجود ۲۷۰ هزار وبسایت کسب و کار در کشور بیان داشت: در شرایطی که از این تعداد فقط ۲۰ درصد مجوز دریافت کرده اند و آماری از این کسب و کارها وجود ندارد بهترین پیشنهاد این است که اتحادیه کسب و کارهای مجازی و انجمن های مجازی برنامه ای را برای آن ها تدارک ببینند.

وی همچنین مدیریت یکپارچه و هدایتگری کسب و کارها را ضروری خواند و گفت: هر یک از سازمان های مجوزدهنده در این موضوع نقش دارند و با هم افزایی می توانند روند را سرعت ببخشند.

کد خبر: ۱۳٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha