۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
 نرخ تسهیلات بانکی و بازگشت سرمایه گذاری همخوانی ندارد
در گفتگو با بازار؛

نرخ تسهیلات بانکی و بازگشت سرمایه گذاری همخوانی ندارد

ساری- محمدی، فعال اقتصادی در مازندران یکی از نگرانی‌های فراروی تولید را همخوانی نداشتن تسهیلات بانکی با نرخ برگشت سرمایه گذاری ذکر کرد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از نگران مهم فراروی سرمایه گذاران را نامناسب بودن سود تسهیلات بانکی با نرخ برگشت سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: طبق بند پ ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه تولید محور مهم در جهت گیری سیستم بخش تولید بوده و سهم تولید از تسهیلات بانکی باید ۴۰ درصد باشد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر سهم تولید از تسهیلات بانکی در بهترین شرایط ۲۷ درصد به بالا است و اگر تورم تولید در هزینه ها را حساب کنیم شاهد آن خواهیم بود که ۷۷ درصد تورم تولیدی را در پاییز پارسال مواجه بودیم.

وی ادامه داد: تولید نه تنها سهم خود را از تسهیلات بانکی دریافت نکرده است بلکه با توجه به نرخ تورم، تسهیلات پرداخت شده منفی بوده است.

محمدی یادآور شد: تامین نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی در حال حاضر به شمار می رود و رویکردها در بانک ها باید تغییر یابد و به جای آن که در کنار تولید باشند در تقابل و رقابت با تولید بوده و بانک ها بنگاهداران اقتصادی به شمار می روند.

این فعال اقتصادی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی بیشتر از نرخ بازگشت سرمایه باشد و امروزه تناسبی با این بخش وجود ندارد و این مسئله واحدهای تولیدی رادرگیر کرده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha