۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
مصوبات کمیسیون تلفیق به نفع  اشتغال و جهش تولید| تلاش کردیم تا جلوی کسری بودجه را بگیریم
حاجی بابایی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

مصوبات کمیسیون تلفیق به نفع اشتغال و جهش تولید| تلاش کردیم تا جلوی کسری بودجه را بگیریم

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس گفت: همه تلاش خود را در کمیسیون تلفیق بودجه انجام دادیم تا در سال ۱۴۰۱ با کسری بودجه مواجه نشویم.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره اقدامات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ برای رونق تولید، گفت: دولت امسال برای ۳۱ استان صندوقی تحت عنوان «صندوق پیشرفت و عدالت» با مبلغ دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفت و این صندوق را در اختیار استانداران هر استان قرار داده است.

وی ادامه داد: قرار است از ظرفیت صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها در جهت رونق واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال استفاده شود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس تصریح کرد: همچنین مطابق با قانون بودجه سال آینده قرار است ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها در راستای رونق تولید مورد استفاده قرار گیرد که سهم هر استان از این منبع حدود هزار میلیارد تومان است و ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات این بخش هم صرف مصارف ملی می‌شود لذا این اقداماتی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در سطح ملی و برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی افزود: علاوه بر این، کمیسیون تلفیق بودجه در مصوبه‌ای دیگر دولت را مکلف کرد که در صورت فروش مازاد نفت تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، این اعتبارات را صرف تولید مسکن، اشتغال زایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند توسعه خطوط ریلی و بنادر و فعال سازی میدان‌های گازی مشترک و پتروپالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های باظرفیت بالا کند.

وی تأکید کرد: بر اساس مطالب مذکور، اقدامات مهمی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای بهبود اشتغال و جهش تولید پیش‌بینی شده است که اگر محقق شود، در سال آینده شاهد اتفاقات مثبتی در عرصه اشتغال و تولید خواهیم بود.

حاجی‌بابایی در ادامه در پاسخ به سوالی به سوالی مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق بودجه در راستای کاهش کسری بودجه چه اقداماتی را انجام داد،گفت:هنوز زود است که در این باره به صورت قاطع اظهارنظر کنیم.

وی بیان کرد: ما هنوز جداول لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تنظیم نکردیم و از سوی دیگر نمی‌دانیم چه اتفاقاتی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن مجلس شورای اسلامی رخ می‌دهد و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد: ما همه تلاش خود را در کمیسیون تلفیق بودجه انجام دادیم تا در سال ۱۴۰۱ با کسری بودجه مواجه نشویم.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این، استقراض ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی دولت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمده بود تا به منابع دولت در سال آینده اضافه شود. ما این بخش را تایید نکردیم چرا که گفتیم ممکن است باعث کسری‌ بودجه در سال آینده شود. البته با هماهنگی با دولت سعی می‌کنیم که جای این منبع مالی را پر کنیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha