۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال؛ کشفیات قاچاق پوشاک در ۸ ماه امسال
مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد

۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال؛ کشفیات قاچاق پوشاک در ۸ ماه امسال

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا با تاکید بر اینکه برخورد با قاچاق پوشاک متوقف نشده است، گفت: بر اساس آمار در هشت ماه سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال کشفیات قاچاق پوشاک داشتیم.

به گزارش بازار، امیرمحمد پرهام فر مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به اینکه شناسه کالا جزو سیاست‌ها و اولویت‌های ستاد است، افزود: به حکم قانون و نظارت سازمان بازرسی کل کشور که همواره بحث شناسه کالا را از ستاد مطالبه می‌کرد ما هم به همین کیفیت، آن را از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد متولی پیگیری می‌کردیم.

او ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، وضعیت اخذ شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل، مطلوب نیست و اکنون نمی‌توانیم در مورد شناسه به عنوان ابزار تمییز کالای قاچاق از کالای تولید داخل، به شناسه کالای تولید داخل، اتکایی داشته باشیم.

پرهام فر افزود:، زیرا فلسفه شناسه این بود که می‌گفتند کالایی که قانونی و رسمی وارد شده است شناسه خاص خود را دریافت می‌کند و تولید داخل هم شناسه خودش را دریافت می‌کند و هر کالایی که شناسه ندارد قاچاق محسوب می‌شود.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: اکنون از این جهت، وضعیت خوبی نیست، اما از دیگر ابزارهایی موجود استفاده می‌کنیم یعنی همه ابزارهای ما به شناسه کالا منوط نبود وچندین نوبت، برخورد در سطح عرضه را داشتیم.

پرهام فر افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا، چندین نوبت طرح‌های مستقل را فقط برای کالاهای نساجی و پوشاک انجام داده است در حالی که ستاد، مجری و محل اجرای برخورد و مقابله نیست و صرفاً محل هماهنگی است، اما به جهت اهمیت موضوع در بحث پوشاک، استثنائاً ستاد پذیرفت و خودش قرارگاهی را تشکیل داد.

او اضافه کرد: بر اساس برآوردها از حجم قاچاق در سال ۱۳۹۹, با توجه به اقدامات انجام شده و افزایش نرخ ارز، توانستیم حجم قاچاق را به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش دهیم.

پرهام فر با اشاره به اینکه اساساً سطح عرضه، نازل‌ترین سطح برخورد با قاچاق است، افزود: بیشترین دغدغه‌ها در واردات پوشاک خارجی، ورود آن از طریق مسافری است.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha