۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
گازرسانی به شهرهای کشور به ۹۹ درصد رسید

گازرسانی به شهرهای کشور به ۹۹ درصد رسید

براساس آمارهای شرکت ملی گاز ایران، میزان گاز رسانی در شهرها به ۹۹ درصد و در روستاها به ۸۶ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، اواخر هفته گذشته و هم زمان با دهه فجر امسال به ۱۴ شهر و ۱۴۵۹ روستا در کشور گازرسانی شد که با توجه به این موضوع، آخرین وضعیت روند گازرسانی در کشور به شرح زیر است:

فقط در شهرهای دو استان پوشش گازرسانی کمتر از ۹۸ درصد است
نگاهی به وضعیت شهرها بعد از افتتاح طرح‌های گازرسانی در هفته گذشته، حاکی از آن است که شهرهای ۲۱ استان بطور کامل از این نعمت بهره‌مند شده اند و پوشش گازرسانی به شهرهای ۸ استان یعنی استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان و مازندران به بیش از ۹۸ درصد رسیده است. همچنین شهرهای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز به ترتیب از پوششی حدود ۶۵ و ۶۰ درصد برخوردار شده اند. در مجموع، میزان پوشش گازرسانی به شهرها، در کشور به ۹۹ درصد رسیده است.

گازرسانی به روستاهای ۲۴ استان بیشتر از ۹۰ درصد است
براساس آمارهای شرکت ملی گاز، بعد از افتتاح طرح‌های گازرسانی در هفته گذشته، پوشش گازرسانی به روستاهای ۱۱ استان، شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گلستان، مرکزی و همدان به بالاتر از ۹۸ درصد، روستاهای ۱۳ استان یعنی استان‌های اردبیل، البرز، تهران، چهارمحال وبختیاری، زنجان، سمنان، فارس، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و یزد بین ۹۰ تا ۹۸ درصد و گازرسانی به روستاهای ۴ استان شامل استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، قزوین، کرمانشاه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد و گازرسانی به روستاهای استان کرمان هم حدود ۵۳ درصد است. روستاهای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در مراحل ابتدایی قرار دارند و گازرسانی به آن‌ها هنوز ادامه دارد. در مجموع، میزان پوشش گازرسانی به روستاها در کشور به ۸۶ درصد رسیده است.

روند گازرسانی به کل کشور، شهرها و روستاها
براساس آمارهای شرکت ملی گاز ایران، میزان گازرسانی به کل کشور در ابتدای پیروزی انقلاب حدود ۲۲.۵ درصد بود، این رقم در ابتدای دهه شصت به حدود ۲۳ درصد، دهه هفتاد به ۲۶/۱۱ درصد، در آغاز دهه هشتاد با رشد دوبرابری به ۵۷/۷۷ درصد و در دهه ۹۰ به ۸۳/۹۱ درصد رسید. این آمار در روزهای پایانی دی ماه امسال، یعنی قبل از افتتاح طرح‌های گازرسانی اخیر، تا ۹۵/۱۱ درصد رسید.

گازرسانی به شهرهای کشور به ۹۹ درصد رسید

در حوزه شهری، پوشش گازرسانی از ۲۹/۶ درصد در سال ۱۳۵۷، در ابتدای دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ به ترتیب به ۳۰/۲، ۴۷/۲، ۷۲/۷ و ۹۴/۵ درصد رسید. همچنین در پایان دی ماه امسال این رقم به ۹۸/۴ درصد رسیده است.

گازرسانی به شهرهای کشور به ۹۹ درصد رسید

در حوزه روستایی هم میزان گازرسانی، از آمار ۰/۱ درصدی ابتدای انقلاب، در ابتدای دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ به ترتیب به اعداد ۰/۲، ۰/۹، ۳/۷ و ۵۰ درصد رسید و در نهایت، در پایان دی ماه امسال این رقم به ۸۴/۸ درصد رسیده است.

گازرسانی به شهرهای کشور به ۹۹ درصد رسید

کد خبر: ۱۳۵٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha