۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
پای تولید کنندگان در کفش مراکز عرضه لوازم خانگی| چرا کسی مانع بی قانونی نیست
تولیدکنندگان لوازم خانگی صنف توزیعی را حذف می کند؟

پای تولید کنندگان در کفش مراکز عرضه لوازم خانگی| چرا کسی مانع بی قانونی نیست

ناملایمات وضعیت اقتصادی برای تمامی مشاغل وجود دارد و زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است اما برخی بی قانونی و یا عدم رعایت انصاف سبب فشارهای مضاعف بر برخی مشاغل شده است.

نساء کروندی؛ بازار: ناملایمات وضعیت اقتصادی برای تمامی مشاغل وجود دارد و زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است اما برخی بی قانونی و یا عدم رعایت انصاف سبب فشارهای مضاعف بر برخی مشاغل شده است.

یکی از مشکلاتی که صنف عرضه کنندگان لوازم خانگی با آن روبرو هستند، عدم توزیع تولیدات در مراکز عرضه لوازم خانگی است، آنها با را اندازی فروشگاه های اختصاصی برند خود تنها تولیدات را در این مراکز عرضه می کنند که سبب ناراحتی فعالین این صنف شده است.

برخی بر این باورند که روند افزایشی قیمت لوازم خانگی از کارخانه و تولید نبوده بلکه این مراکز عرضه هستند که سبب افزایش قیمت می شوند و برخی مسئولین نیز بر همین استدلال از این کار حمایت می کنند.

حذف دلال ها نه تنها در موضوع لوازم خانگی بلکه در دیگر صنایع نیز کار بسیار خوبی است اما حذف یک صنف به بهانه حذف واسطه ها کار پسندیده ای نیست و سبب فشار بیشتر اقتصادی بر یک جامعه عظیمی از فعالین این مشاغل می شود

حذف دلال ها نه تنها در موضوع لوازم خانگی بلکه در دیگر صنایع نیز کار بسیار خوبی است اما حذف یک صنف به بهانه حذف واسطه ها کار پسندیده ای نیست و سبب فشار بیشتر اقتصادی بر یک جامعه عظیمی از فعالین این مشاغل می شود.

بجای راه اندازی این مراکز عرضه مستقیم توسط کارخانه ها باید جامعه هدف برای عرضه به خوبی مشخص و نظارت های مستمری صورت گیرد که در کنار کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت، افرادی که سال ها در این صنف در حال فعالیت هستند نیز حمایت شوند.

نبود تنوع کالا در مراکز عرضه نابسامانی بازار لوازم خانگی را بیشتر می کند، چرا که با منع ورود لوازم خانگی خارجی به کشور، مردم به سمت خرید کالای داخلی می روند و نبود تنوع در مراکز عرضه نارضایتی هایی را در پی دارد.

علیرغم چیزی که برخی مسئولین اعلام می کنند افزایش قیمت نا متعارف برخی مواقع توسط تولیدکنندگان انجام می شود و خریدار که نیاز به این کالا دارد به اجبار خریداری می کنند.

این فروشنده ها هستند که سبب مطرح شدن یا برند سازی تولیدات می شوند و جایز نیست پس از شناخته شدن شرکت های تولید کننده زحمات این صنف را نادیده بگیرند

عدم توزیع لوازم خانگی داخلی بین مراکز عرضه عاقبت خوشی ندارد
یکی از فعالین حوزه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر چندین شرکت که تولیداتشان در کشور شناخته شده است عرضه مستقیم انجام می دهند و کمتر محصولاتشان را به دیگر مراکز عرضه می دهند.

علی رجایی با بیان اینکه معمولا این کار عاقبت خوبی ندارد، افزود: این فروشنده ها هستند که سبب مطرح شدن یا برند سازی تولیدات می شوند و جایز نیست پس از شناخته شدن شرکت های تولید کننده زحمات این صنف را نادیده بگیرند.

وی عنوان کرد: افرادی که خواستار خرید چند محصول هستند، به این تمایل دارند که از جایی خرید کنند که تنوع محصول بوده و برند های مختلف داشته باشند.

این فعال حوزه لوازم خانگی خاطر نشان کرد: در گذشته شرکت های تولیدی لوازم خانگی ماه ها پیش از ارسال محصول هزینه آن را دریافت می کردند و مراکز نیز با آنها همراه بودند اکنون عدم توزیع تولیداتشان به مراکز عرضه کار درستی نیست.

همانگونه که دولت در زمان دریافت مالیات بسیار حساس هستند باید برای دفاع از حق قانونی این صنف نیز تلاش کنند

تمام برندهای ایرانی در مراکز عرضه توزیع می شود
یکی دیگر از فعالین حوزه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این ادعا که برخی برندهای لوازم خانگی در مراکز عرضه به دلیل عدم ارسال شرکت های تولیدی وجود ندارد کذب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شرکت ها با مراکز عرضه همکاری دارند، افزود: توزیع تولیدات به تمامی مراکز، پیش از اینکه برای مدیران این مراکز منفعت داشته باشد برای شرکت سود دارد چرا که به افراد بیشتری کالای آن ها معرفی می شود.

حامد محمدی بیان کرد: مراکز عرضه سهم بسیاری در معرفی کالا به مشتری دارند.

راه اندازی مراکز عرضه مستقیم لوازم خانگی توسط شرکت ها حکم نمایشگاه دائمی دارد
فعال حوزه لوازم خانگی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال های اخیر برخی از تولید کنندگان اقدام به راه اندازی مراکز عرضه مستقیم کرده اند.

وی با بیان اینکه این مراکز حکم برند شاپ دارد، افزود: این مراکز حکم نمایشگاه های دائمی را دارند و رسالت اصلی کاری آنها معرفی بهتر و بیشتر محصول است.

محمد حسین اسلامیان خاطرنشان کرد: همچنان بار اصلی عرضه لوازم خانگی به دوش مراکز عرضه است و کمتر دیده می شود که با عدم توزیع تولیدات شرکت های لوازم خانگی باشیم.

برخی تولیدکنندگان که علاوه بر تولید لوازم خانگی کار عرضه را هم انجام می دهند و این سبب شده اقلام در مراکز عرضه کمتر و یا اصلا وجود نداشته باشد

کاهش لوازم خانگی داخلی در مراکز عرضه
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار در این خصوص اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان که علاوه بر تولید لوازم خانگی کار عرضه را هم انجام می دهند و این سبب شده اقلام در مراکز عرضه کمتر و یا اصلا وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسبه از این روند ناراضی هستند، افزود: همانگونه که دولت در زمان دریافت مالیات بسیار حساس هستند باید برای دفاع از حق قانونی این صنف نیز تلاش کنند.

اکبر پازوکی با اشاره به اینکه افرادی هستند که بیش از ۳۰ سال در این صنف فعالیت می کنند و این چنین رفتارهایی سبب متضرر شدن آنها می شود، خاطر نشان کرد: از دولت انتظار داریم که در این راستا ما را حمایت کند چرا که ما بعنوان بازوی رونق در بخش اقتصادی هستیم و امیدواریم این بازو را قطع نکند.

رعایت قانون و نظارت صحیح دو حلقه مفقوده این صنف است که در صورت انجام آن شاهد کمبود و یا افزایش افسار گسیخته قیمت ها نخواهیم بود.

صنف لوازم خانگی همواره در کنار تولید کنندگان برای معرفی کالاهای تولیدی آنها بودند و در صورت دو سویه بودن این همراهی می توان شاهد کاهش نسبی مشکلات در این حوزه بود.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha