۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
حجم ذخیره آب سدهای «اکباتان» و «آبشینه» همدان به ۶ درصد رسید
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان:

حجم ذخیره آب سدهای «اکباتان» و «آبشینه» همدان به ۶ درصد رسید

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه حجم سدهای اکباتان و آبشینه به ۶ درصد رسیده است، خواستار مدیریت مصرف و اصلاح الگوی کشت در همدان و برنامه ریزی در این عرصه شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای همدان؛ محمد ضروری با بیان اینکه حجم فعلی سد اکباتان برابر دو میلیون ۷۰هزار متر مکعب است، عنوان کرد: ورودی سد اکباتان همدان برابر ۵۷۸ لیتر در ثانیه و خروجی آن برای شرب شهر همدان برابر ۶۲۰ لیتر در ثانیه است.

وی با بیان اینکه مصرف فعلی روزانه آب شرب شهر همدان برابر ۱۳۵ هزار متر مکعب است، حجم فعلی سد اکباتان را برابر ۶ درصد اعلام کرد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به وضعیت سدهای دیگر سطح استان همدان تشریح کرد: حجم فعلی سد آبشینه برابر ۲۹۵ هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن نیز برابر با ۶ درصد است.

ضروری با اشاره به اینکه حجم فعلی سد شیرین سو نیز حجم۹۸۰ هزار متر مکعب و درصد پر بودن ۲۲ درصد است، اظهار کرد: سد کلان ملایر ۸۲ درصد و سد سرابی نیز با حجم دو میلیون ۵۷۰ هزارمتر مکعب آب ذخیره ۲۸ درصد پُر است.

وی عنوان کرد: نیازمند مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی کشت در سطح استان همدان هستیم تا نه تنها از این شرایط عبور بلکه برای فصل بهار و تابستان نیز با وضعیت خاصی روبرو نشویم.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha