۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
 پاشنه آشیل دولت ها، نظام اداری ناکارآمد است
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

پاشنه آشیل دولت ها، نظام اداری ناکارآمد است

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پاشنه آشیل همه دولت ها، نظام اداری ناکارآمد و بازدارنده است.

به گزارش بازار، سید عزت الله ضرغامی در گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی افزود: اگر دولت ها در انجام کارها موفق نمی شوند، به خاطر همین نظام اداری است که مثل اختاپوس روی دستگاه های اجرایی افتاده اند و از انجام کارها جلوگیری می کنند.

وی اضافه کرد: از امروز، مجموعا ۲۲ وظیفه ستادی وزارتخانه به مدیران استانی واگذار شد تا گام موثری در جهت روان سازی نظام اداری وزارتخانه باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نظام ناکارآمد، متمرکز شدن اختیارات در تهران و مرکز است گفت: باید زنجیره نظام ناکارآمد و بازدارنده ای که در حوزه اداری کشور وجود دارد قطع شود تا به سمت کارآمد شدن پیش برویم.

ضرغامی افزود: در وزارتخانه به طور جدی به دنبال این هستیم که فعالیت ها روان تر و به دور از تشریفات و با آسیب کمتری انجام شود تا به اهداف خود برسیم.

وی یکی از مسائل مهم در امر تفویض اختیار را آموزش دانست و افزود: مدیران در این گردهمایی با دقت به آموزش ها توجه داشته باشند و در جلسات استانی، مدیران و معاونان خود را توجیه کنند تا روند تفویض اختیار و نیز کارها به خوبی انجام شود.

گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صبح امروز برگزار شد.

در این گردهمایی، معاونت های تخصصی در هر حوزه توضیحات لازم را در حوزه واگذاری اختیارات برای مدیران ارائه کردند.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha