۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
گرانی دام نتیجه عملکرد مافیای واردات گوشت است
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران:

گرانی دام نتیجه عملکرد مافیای واردات گوشت است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه دام در کشور به اندازه کافی و حتی مازاد بر نیاز وجود دارد درباره علت گرانی های اخیر گوشت اظهار کرد: این گرانی ها مربوط به مافیای واردات گوشت است.

به گزارش بازار، سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با رد کمبود گوشت دام سبک و سنگین تصریح کرد: خوشبختانه تولید دام در کشور به اندازه کافی وجود دارد و حتی دچار انباشتگی دام در کشور هستیم و در واقع دام های زیادی در تمام استان ها روی دست مان باقی مانده است.

وی با اشاره به مجوز صادرات دام اظهار کرد: دو هزار گوسفند به عنوان دام سبک ارسال شده است اما یک دانه دام سنگین هم صادر نشده است. در حقیقت هیچ اتفاق منفی در بخش تولید رخ نداده است و قیمت های تولید افزایشی نداشته است. دولت نیز از دو ماه قبل خرید حمایتی گوشت دام را از دامداران آغاز کرد و در این راستا دام را کیلویی ۵۹ هزار تومان خرید که این مسئله سبب شد دام زنده در بازار کیلویی ۵۵ هزار باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران، افزایش قیمت دام سبک و سنگین را بدون دلیل دانست و بیان کرد: این افزایش قیمت بدون هیچ دلیل و به طور ناگهانی رخ داده است.

وی درباره واردات نهاده های دامی و ارائه آن به دامداران تصریح کرد: متاسفانه به دام «پرواری» اصلا نهاده نمی دهند و دامدار باید نهاده دام خود را از بازار آزاد کیلویی ۹ هزار تومان خریداری کند. امروز دام سنگین کیلویی ۷۱ هزار تومان برای دامدار تمام می شود اما شرکت پشتیبانی از دامدار بین ۵۵ تا ۵۹ هزار تومان خرید می کند.

مقدسی در پاسخ به این سوال که چرا گوشت از ۱۳۵ هزار تومان به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است، عنوان کرد: علت این افزایش قیمت مربوط به مافیای واردات گوشت است تا جلوی صادرات دام مازاد را بگیرند.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha