۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
بساط کشت تابستانه گلستان برچیده شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان:

بساط کشت تابستانه گلستان برچیده شود

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اگر قرار است گلستان به سرنوشت استان‌های فارس و ارومیه مبتلا نشود باید کشت تابستانه جمع شود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با این اقدام ذخیره رطوبت سفره‌های آب زیرزمینی در این زمان انجام می‌شود؛ این موضوع بسیار جدی است و باید به آن توجه شود.

وی با بیان این نکته که بی توجهی به این موارد باعث نشست زمین در خوزستان شد، افزود: اگر قرار است پایداری تولید اتفاق بیفتد باید کشت تابستان متوقف شود و تنفس به خاک و آب‌های زیرزمینی بدهیم.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ درصد از خاک‌های استان مناسب کشاورزی است به همین خاطر امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع کلزا، جو و گندم سبز نشد.

وی ضمن یادآوری این نکته که گلستان برخلاف استان‌های مازندران و گیلان تنش شوری خاک دارد، افزود: خاک‌های شور وقتی به خشکسالی می‌رسند تنش شوری آن چند برابر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان معتقد است: یکی از راهکارهای مقابله با این شرایط بی خاک‌ورزی و کشت مستقیم است بر همین اساس کشاورزی حفاظتی در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

وی با بیان این نکته که اراضی مرتعی شمال استان تصرف شدند، افزود: از آنجایی که بارندگی این مناطق کمتر از ۲۵۰ میلیمتر است اراضی این بخش از استان باید به مرتع تبدیل شود و کشاورزی در این بخش انجام نشود.

عباسی ایجاد صنایع اشتغال‌زا در شمال استان را ضروری برشمرد و گفت: دولت باید تمهیداتی برای رفع بیکاری این مناطق بیاندیشد یا اینکه به دنبال کشت فرا سرزمینی یا توسعه صنعت دامداری باشد.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha